V Vandgu68 skrev:
Ok, men kan bara ställa +10. Finns ju inget minus tecken
Jag använder appen på en iPad och det är bara att mata in som vanligt i inmatningsrutan via tangentbordet, inkl minustecken.

Kolla så att du har senaste versionen av appen.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Jag använder appen på en iPad och det är bara att mata in som vanligt i inmatningsrutan via tangentbordet, inkl minustecken.

Kolla så att du har senaste versionen av appen.

Tack, går det att få även fuktvärdet att ändras som visas. Vill ju se 55% och inte 65% som visas nu brevid gradtalet.
 
Det kommer att ändras nästa gång sensorn kopplar upp sig och tankar upp data. Den ligger ju och sover mestadels för att spara batteri, vaknar till antingen när viss tid gått eller att det skett en förändring i uppmätta värden som överstiger ett inställt tröskelvärde.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Jag använder appen på en iPad och det är bara att mata in som vanligt i inmatningsrutan via tangentbordet, inkl minustecken.

Kolla så att du har senaste versionen av appen.

Hej,

Skriver du -10 eller 10- för att få den att ställa om? Hur ändrar man schema läsningen så den "vaknar" typ 1 gång varannan timma?
 
Jag skrev -10.

Vet inte hur man ändrar hur ofta den ska vakna men det funkar utmärkt med standardinställningen, man vill inte att den ska vakna i onödan eftersom det drar batteri som man vill byta så sällan som möjligt. Man kan iofs köra på extern ström och då kan det ev vara intressant med kortare intervaller.

Vill du att den ska vakna och rapportera om förändringar så ställer du tröskelvärdena för detta i appen, tex om den känner av en temperaturförändring större än 2 grader att den ska vakna och rapportera detta.

Alla förändringar du gör i appen blir aktiva först efter att sensorn kopplat upp sig nästa gång, såvida du inte manuellt återstartar sensorn enligt instruktionsbokens anvisningar.
 
  • Gilla
Robert2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.