phattrance skrev:
Är det en stor skillnad mellan den här borren [länk] samt den där blåa bosch borrmaskinen?
Det står inte i specen men har för mig att den inte klarar så högt varv.
 
Jag körde samma koncept när jag fick min första riktiga lya och antennttaget bara hängde i sladden, köpte en billig trådad slagborr och jag har klarat mig bra med den i betong och metall, trä trä har jag inte behövt borra i.
Köpte kort därefter en skruvdragare.
Även om jag nu 10 år senare köpt 3 borrhammare så skulle jag inte vilja vara utan den nätdrivna slagborren då den är smidig att hålla i när man borrar och den är billig så man behöver inte vara lika rätt om den, men som sagt bäst utan slag till det har man borrhammaren.

En billig slagborr duger bra.
 
Lydde Remnes råd och gick o köpte den där blåa bosch borrmaskinen från XL. Passade även på att köpa borrpaketet. Då detta är min första borrmaskin så behöver jag hjälp med att identifiera borrarna. Det finns tre olika borrtyper med tre olika färger. Vilken underlag använder man dessa borrar till?
 
  • bild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
phattrance skrev:
Lydde Remnes råd och gick o köpte den där blåa bosch borrmaskinen från XL. Passade även på att köpa borrpaketet. Då detta är min första borrmaskin så behöver jag hjälp med att identifiera borrarna. Det finns tre olika borrtyper med tre olika färger. Vilken underlag använder man dessa borrar till?
Från vänster: betong/tegel, metall och sist trä.
 
pyro skrev:
Från vänster: betong/tegel, metall och sist trä.
Ok så det svarta är det man oftas använder i lägenheter när det är papp-vägg? :)
 
phattrance skrev:
Ok så det svarta är det man oftas använder i lägenheter när det är papp-vägg? :)
Är du i japan? :p
Du syftar nog på gips väggar och då är det de gula du ska använda de går också igenom plåtreglarna om sådana finns.
 
Grattis ..(y)

Dom svarta bör du bara använda när du med 100% säkerhet vet att det är rent trä du borrar i....
 
Andy78 skrev:
Är du i japan? :p
Du syftar nog på gips väggar och då är det de gula du ska använda de går också igenom plåtreglarna om sådana finns.
så det är så de heter, brukar alltid kalla dem på papp-vägg :)
 
phattrance skrev:
så det är så de heter, brukar alltid kalla dem på papp-vägg :)
Tackar o bockar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.