Hade jag vetat hur jä..a bra den är så hade jag köpt en 105.
Har målat lister, dörrar väggar tak och lite möbler senaste veckorna. Funkar hur bra som helst med Alpinas billiga vattenbaserade färger dock fungerar det bättre att späda dem 20%.
 
Någon som vet om det går att sprutmåla äggoljetempera? Den innehåller ju bla linolja, och sådan färg ska ju arbetas in i träet. Men ÄOT innehåller ju mer än så.

Annars mkt intressant; har en hel del målning framför mig de kommande åren.
 
Inlägg 38 i den här tråden svarar på det :)
 
morsan skrev:
Inlägg 38 i den här tråden svarar på det :)
Tack för snabbt svar. Hade någonstans i bakhuvudet att jag läst om att sprutmåla ÄOT och jag kände igen tråden. Tack för länken.
 
Var inne på krauta idag, då sa killen som arbetar där att han inte rekomenderar nån av de färgsprutorna till vägg o tak, det tar alldeles för lång tid samt att det är för liten stråle som den sprutar. Kan nån hålla med det elr?
 
Jag målade hela huset 2 gånger och det blev totalt ca 500 kvm målad yta
inte tyckte jag att det gick speciellt sakta..:O

Ghost
 
Ok de låter ju kanon! Vilken spruta använde du? För jag har blivit rekomenderade att rolla inomhus.
 
geggen skrev:
K-rauta har kampanj nu! 1199kr
Med Bauhaus prisgaranti (som själva tar 1295 kr) blir det ännu billigare.
 
Bauhaus har väll inte Bosch sprutorna inne, dom har bara wagners sputorna
 
johan27 skrev:
Bauhaus har väll inte Bosch sprutorna inne, dom har bara wagners sputorna
På Bauhaus i Länna i södra Stockholm fanns det både 55, 65 och 105 inne igår kväll i deras Bosch-shop-in-shop. Vet inte om detta koncept finns på fler/alla varuhus dock.
 
I Norrköping så finns också alla Bosch modellerna.
 
Lustigt. För någon månad sen sa dom i Länna att "vi säljer inte Bosch sprutor utan bara Wagners".
 
Redigerat:
Härom veckan sa Bauhaus Bromma att de har sålt dem men inte gör det längre utan hänvisade till K-Rauta
 
foppa72 skrev:
Med Bauhaus prisgaranti (som själva tar 1295 kr) blir det ännu billigare.

Yes, tyvärr så har vi inte bauhaus i Jönköping :(
 
Slänger upp en bild på hur paneltaket blev om någon är intresserad.

Pärlspontstaket är kvistlackat, grundmålat 2ggr med nordjö häft, samt 1 sprutning med nordjö inova.


Detta utfört med bosch pfs 65 efter mycket slit :D
 
  • DSC00499.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.