angelikaj skrev:
Kan man sprutmåla vit bets ? Har en massa furupanel som jag skulle vilja betsa så den ej blir heltäckande.

Du kan lägga på betsen med spruta men måste fortfarande torka bort överskottet.
Det är nog enklare att lägga måttligt med bets om man sprutar så det funkar nog bättre än med pensel.

Protte
 
woodrat skrev:
Jag köpte en viskositetsbägare på biltema
Vad har den för artikelnummer? Hittar inget på hemsidan.
 
Hur bra kan man måla med tex pfs65/105, blir resultatet som ett färdigmålat hyllplan (vit) på byggmax/ikea eller blir det bara något bättre än roller ? tankarna finns kring wagner 867e eller en pfs maskin.
Skulle vilja se ett resultat/bild för att tycker det gör man olika. olja in utemöbler verkar den juhe duga till i allafall, men då tycker jag det blir lite dyrt...
skulle va intressant om någon vänlig kunde ordna detta

mvh marcus
 
macce76, medan du väntar på fler bilder kan du börja med att ta en titt i denna tråden på sid 4, där finns ett sprutmålat tak, och på sid 7, där finns en sprutmålad dörr.
 
Jo men det är inte direkt närbilder, skulle kunna köra samma resultat med roller på det avståndet....:D
Upp till bevis nu ! om alla är så nöjda varför kan då ingen posta bilder ?
Är detta en bosch promotad tråd dvs att det är en säljare som dragit igång denna tråd för vinnings skull? De flesta är svinnöjd men ingen vill visa resultat ?:rolleyes:
 
Jag är inte promotad av någon och jag tror inte det finns någon så dålig färgspruta öht att det går göra sämre ytan än med roller och pensel.

SBS finns alltid risk för men ställer man in grejorna rätt så blir det bättre än pensel.

Protte
 
Ok dock var promotningen inte illa menad, det är bara det att det blir bara positiva kommentarer men inget visat resultat. det jag tycker är bra resultat kan du tycka vara dåligt reultat, därav "bildbevisen" jag var ute efter.
Marcus ;)
 
Redigerat:
Jag håller med macce, trådar utan bilder blir såå tråkiga. :) 8 sidor text i detta fall.
Fram med bilderna nu. :D

Själv har jag syndat på denna punkt, fy!! :blushing: Jag har målat ett par baldakiner som redan är monterade. Nu är det jättesvårt att ta en bra bild på dessa utan att använda en Hasselbladare. :blushing:
 
Har ett par hundra meter lister och foder som ska målas, och funderar på att köpa en spruta.
Kan man spruta dessa inomhus utan att få färg i hela huset?
Det börjar ju bli lite för kallt för att hålla till ute eller i verkstan.
 
Bosch pfs 65 eller 105 mest möbler / snickerier ? Blir det ett ca 10 cm täckande sprutt ur sprutan?
 
Tjena!

Köpte mej en BOSCH Färgspruta PFS 65 efter att ha läst lite här på byggahus.

"Folk" verkade väldigt nöjda och imponerade.

Personligen var det "pengar i sjön" för min del. Kan inte rekommendera


  • Man måste späda färgen ganska rejält (beroende på färgsort)
  • Det spottar ibland.
  • Kanske jag som inte kan hantera den men har svårt att få perfekt finish
Kanske hade jag för höga förväntningar samt att jag har för höga krav.
Nu har jag köpt en annan spruta istället och är nöjd. :)
 
Vilken spruta köpte du?
 
Hej

Jag köpte mig en PFS 65 för någon månad sedan. Nu har jag provat att måla både tak och dörrar.
Ett tips ifrån mig är att prova Bauhaus billiga Impra lackfärg. Kostade 179kr för 2.5l Funkade bättre än de dyrare färgerna jag har provat.

En sak som jag har haft problem med är att färgen gulnar. Hade hoppas att det inte skulle behövas kvistlackas så mycket virket är ju snart 30 år. Vet någon någon bra grundfärg som funkar bra i sprutan som spärrar bra. Jag har använt Landora grundfärg. Vill bara köra med vattenbaserad färg.
 
Pibben skrev:
Vilken spruta köpte du?
Köpte Graco minimax.
Behöver inte späda färgerna bara att hälla över i burken och spruta :)



minimax.jpg
 
jamez skrev:
Hej

Jag köpte mig en PFS 65 för någon månad sedan. Nu har jag provat att måla både tak och dörrar.
Ett tips ifrån mig är att prova Bauhaus billiga Impra lackfärg. Kostade 179kr för 2.5l Funkade bättre än de dyrare färgerna jag har provat.

En sak som jag har haft problem med är att färgen gulnar. Hade hoppas att det inte skulle behövas kvistlackas så mycket virket är ju snart 30 år. Vet någon någon bra grundfärg som funkar bra i sprutan som spärrar bra. Jag har använt Landora grundfärg. Vill bara köra med vattenbaserad färg.
Shellack brukar hjälpa mot kvistar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.