peternicklas
Redigerat:
Prototyper lär de nog ha, men de kanske såg ut som prototyper brukar göra, dvs inte alls som den slutgiltiga produkten är tänkt att se ut. Eller så vill de inte lämna ifrån sig sina prototyper till reklamnissar eftersom de redan ligger efter i utvecklingen. Hur gammal är reklamsnutten?

Men helt klart är nog att när den kommer så kommer den även ha barnsjukdomar, det är bara att hoppas att mjukvaran i den är uppgraderingsbar av användaren och att Bosch dunkar ut fixar snabbt och lätt. Fast tyskar och mjukvara är i sig en ruggig kombination.
 
Eriksgatan
Gimbal skrev:
Nja, nu överanalyserar du rätt ordentligt. Det är en kort filmsnutt någon reklammakare var tvungen att skruva ihop utan en färdig klippare. Gissar att det är relativt vanligt förekommande då produkten är ny men reklamen ska ut.
Jo, det var liksom meningen att visa att dåligt gjord reklam kan skjuta förbi målet och kan vara sämre än ingen reklam alls. Jag var beredd att köpa en HQ i maj men "gick i fällan" när Bosch aviserade sin klippare och beställde då en. Där lyckades de få till tidsfrist avseende mitt robotklipparköp. Min då stora tro på Bosch och att de om några skulle få till allt perfekt med en gång har minskat en hel del pga 1. förseningen, 2. HQ-s stämningar, 3. en klantig filmsnutt och 4. att inget vittne ännu finns som har sett en klippare som rullar för egen maskin.

Filmsnutten har kalkonvarning jämfört med det övriga materialet som är snyggare gjort även om vi som snöat in lite mer än genomsnittskunden på robotklippare nog tycker att mycket information saknas där (om regnsensor t ex).

Reklamtester gjorde man alltid förr innan publicering och då får man fram hur mottagarna tänker, upptäcker en del dumheter samt hur stor roll de egentligen betyder för köpbeslutet. Vad jag ensam tycker spelar förstås mindre roll men varje gång nu när jag tvingas planera in mellan regnskurarna att ännu en gång gå ut med min gamla bensinklippare bannar jag Bosch.
 
En kompis till mig som jobbar med att bygga nya Rättpsyk i Gunnilse,Göteborg säger att det åker några Bosch robotar där och klipper. Ska se om man kan se dom från vägen när jag åker förbi i nästa vecka. Troligtvis så är det nått annat märke.
 
Me again in english:

The Bosch Indego was first reported in February 2012 on websites in Finnland (real picture), see
http://www.mtv3.fi/koti/puutarha/ar...-ei-tarvitse-enaa-koskaan-leikata-ruohoa-itse
http://www.puutarhaunelma.fi/index.php?action=view&id=217&module=newsmodule&src=@random491da1f162d37
In April 2012 a website in Norway reported and showed a picture of a Bosch representativ holding a Indego (maybe only a model?):
http://www.moderneproduksjon.com/index.php/Artikler/Nyt-sommeren-og-la-roboten-klippe-gresset

There is a picture of the menu (possibly not real) on a swedish site:
http://www.olsana.se/catalog/product/gallery/image/12726/id/9106/

Finally the cached version of the so far most informing website (by Bosch Finnland - offline after some days):
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:www.boschplaza.fi/indego/

I hope you will have your preordered Indegos in reality within the next weeks. Please keep us informed!
 
Unfortunately I only get red crosses on the webcached page.

Regarding the Norwegian page, either that lady is really strong, holding the Indego in one hand, or it is just a empty shell.
 
Som av har förstått det så är Indego 10 den första modellen som Bosch släpper.
Ska vi tro och hoppas på att dom släpper Indego 20 resp Indego 30 till nästa år? 20 resp 30 skulle i så fall stå för 2000m2 resp 3000m2 kapacitet.

Kanske även 5 och 50........
 
De kan ju börja med att släppa 10:an...
Börjar lukta som om de begravt en Schäfer!
 
Nimajneb skrev:
Som av har förstått det så är Indego 10 den första modellen som Bosch släpper.
Ska vi tro och hoppas på att dom släpper Indego 20 resp Indego 30 till nästa år? 20 resp 30 skulle i så fall stå för 2000m2 resp 3000m2 kapacitet.

Kanske även 5 och 50........
Har för mig att du var mot spekulationer i något annat inlägg, för någon Indego 20 eller 30 finns det ju ingen information om alls på nätet, än mindre vad de skulle ha för kapacitet om så var fallet. Som tidigare skrivet, de kan ju börja med att få ut sin nu länge omtalade 10'a till att börja med.
 
Jag vet i alla fall att jag skulle blivit arg om det visar sig komma kraftigare maskiner nästa år, men jag har ju ändå avbokat denna cirkus.
 
Jag har bara utgått från vad som skrivits på andra hemsidor att Indigo 10 är den första i raden av robotklippare från Bosch.
Sedan har vi ju vår Järnia representant, Otjena, som skrev i en annan tråd:


"Enligt mina Järnia källor så skall det komma en för 500m2 och en för 2000m2 nästa år/"


Så helt ute o snurrar verkar jag ju inte vara. :)
 
Nimajneb skrev:
Jag har bara utgått från vad som skrivits på andra hemsidor att Indigo 10 är den första i raden av robotklippare från Bosch.
Sedan har vi ju vår Järnia representant, Otjena, som skrev i en annan tråd:


"Enligt mina Järnia källor så skall det komma en för 500m2 och en för 2000m2 nästa år/"


Så helt ute o snurrar verkar jag ju inte vara. :)
Dock säger säljare allt för att verka övertalande, så man skall ta allt med en nypa salt. Dock påstår de att de har dessa versioner planerade. Skulle vilja se dem fixa 10'an först bara, eller bara se den fungera för den delen.

Om ni vill ha en liten "spoiler" till så har jag sett instruktionsboken, 7 sidor på var språk där 2 sidor är vad man inte får göra och utan vettig guide hur man skall installera. Dåligt tycker jag, men vet ej om det tillkommer någon extern guide, men en klar besvikelse på den delen är det självklart. (Mer för oss säljare att förklara och hjälpa är aldrig kul, med en så dyr produkt hade man väntat sig en mindre bibel)

Vi var lovade produkten första veckan i Juli, så än har inte klipparen imponerat inte.
 
Tog lite bilder på Dummyn idag.

IMG_6013.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6014.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6015.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6016.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6017.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_6018.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen får vi se hur den verkliga ser ut.
 
Visst är det surt att Bosch går ut med ett datum för leverans, och sedan inte kan hålla det. Samtidigt tycker jag det tyder på kvalitetstänkande att de inte skickar ut en produkt de inte är riktigt nöjda med och kanske tvingas återkalla för reparation.

Detta är dock skrivet utan att jag vet vad som orsakat förseningen och hur klipparen väl funkar då den kommer....
 
Jag tolkar det verkligen inte som kvalitetstänkande utan snarare som usel planering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.