peternicklas
Ja är det någon som har fått sin lilla gröna maskin ännu???
 
Nästa vecka är vi ju inne i v.34. Snart riktigt hög tid för Bosch att leverera.
Jag tänker som så... valet står mellan Indegon och Automovern för min del. Får inte Bosch ut sin på den svenska marknaden inom kort så den hinner testas/recenseras denna säsongen så blir det en automover som installeras i April nästa år. Vill ju inte köpa en helt ny obeprövad klippare för 15.000 när jag kan köpa en verkligen beprövad AM för 19.000kr (i dagsläget)
 
  • Gilla
theon
  • Laddar…
Jag tror dom finns i den gröna lastbilen.....
Trucks-line-near-Greek-Bulgarian.jpg
 
Nimajneb skrev:
Jag tror dom finns i den gröna lastbilen.....
[bild]
Fick precise reda på att bosch blir ytterligare försenad med sin leverans, troligen först v36 kan de lev :(
Så jag väntar troligtvis med att köpa ngn detta år, synd för jag ville gärna testat den nya tekninken.
 
peternicklas
INDEGO skrev:
Fick precise reda på att bosch blir ytterligare försenad med sin leverans, troligen först v36 kan de lev :(
Så jag väntar troligtvis med att köpa ngn detta år, synd för jag ville gärna testat den nya tekninken.
Ja det var tråkigt för alla som har köpt men även för Bosch. V36 är ju sommaren slut och vad ska man då med en klippare till?
 
M
Kan man inte sätta fast ett litet plogblad på den så kan den få sköta snöröjningen på uppfarten istället? ;-)
 
INDEGO skrev:
Så jag väntar troligtvis med att köpa ngn detta år, synd för jag ville gärna testat den nya tekninken.
Ja, nästan lite sent på säsongen nu. Väldigt synd, jag är verkligen nyfiken på den maskinen. Kan behövas lite nytänkande och fler aktörer på gräsklipparfronten.
 
Tycker det är riktigt dåligt av dom att bara skjuta på det hela tiden istället för att säga att dom blir ca 10v sena direkt.
Aja... Har inte tänkt o köpa förrän till våren ändå men vill som tidigare skribent inte heller köpa en obeprövad maskin utan siktar då hellre på husqvarna om inga recensioner finns på Indego.
/Magnus
 
  • Gilla
theon och 2 till
  • Laddar…
mortimer skrev:
Nästa vecka är vi ju inne i v.34.
Det är väl ändå bara vecka 32 fortfarande...?
 
Eriksgatan
peternicklas skrev:
Ja är det någon som har fått sin lilla gröna maskin ännu???
Fick precis ett samtal om att de tror att de kan leverera den till butiken i vecka 36. Det vore väl en god gärning om de förlängde fabriksgarantin för de kunder som väljer att köra sin klippare någon vecka eller två i testsyfte innan den ställs in för vintern? Vad tror ni om möjligheten att kunna förhandla om garantitiden?
 
Vad tidigt alla verkar sluta klippa gräset.... Jag brukar köat min sista klippning slutet okt början november.....
 
Varför inte köpa nästa års modell och få en (förhoppningsvis) förbättrad version?
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Vad tidigt alla verkar sluta klippa gräset.... Jag brukar köat min sista klippning slutet okt början november.....
Så blir det när man bor i "Sveriges trädgård":)
 
  • Gilla
Mabcus
  • Laddar…
ceson skrev:
Så blir det när man bor i "Sveriges trädgård":)

Bor du i blekinge? =)
 
Eriksgatan skrev:
Fick precis ett samtal om att de tror att de kan leverera den till butiken i vecka 36. Det vore väl en god gärning om de förlängde fabriksgarantin för de kunder som väljer att köra sin klippare någon vecka eller två i testsyfte innan den ställs in för vintern? Vad tror ni om möjligheten att kunna förhandla om garantitiden?
Kan bekräfta vecka 36 som senaste uppgift från Bosch. Pratade med den lokala Järniahandlaren och detta besked kom idag från Bosch. Så sent som i förra veckan, var det i förra veckan eller senast denna vecka som de skulle få in dem. Den lokala handlaren har blivit lovad 4-5 maskiner och alla är preliminärbokade av kunder.

Handlaren suckade uppgivet och var nu på inget sätt övertygad om att det faktiskt blir leverans i år. Han har för övrigt startat att rea ut Stiga-robotarna (20%), eftersom "säsongen snart är slut".

Vad beträffar förlängd garanti, så borde detta vara helt naturligt att Bosch lämnar, om de inte kan leverera förrän i september. Det är ju inget som handlaren kan ge utan vidare, utan det borde vara något som Bosch redan klargjort när/om de släpper klipparna. De nordiska länderna är uppenbarligen en test-zon för en ny produkt, då bör Bosch naturligtvis även vara generösa med garantierna.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.