Jag håller med dig kinglolle, lådorna är bättre än skruvdragarna (bortsett från GSR14,4-2li som är rätt bra).
:)
Man kan väl köpa omärkta L-boxx från Sortimo i t.ex grått har jag för mig.
 
Martin_B
Metabo har väl rätt bra boxar med? Deras Metabox är väl rätt lik Bosch's tror jag?
 
Metaboxen är väl en systainer? Har varit iaf.
 
Ja metabo kör systainer vad jag vet. Jag bytte ju sänksåg (från festo ts55 till Bosch gkt55) för att ha enhetligt nu när Bosch släppte sin. Har köpt en hög med blå l-boxxar som jag har handverktyg o tillbehör i, får väl tömma över makitan i en utav dem
 
Martin_B
skalman1 skrev:
Metaboxen är väl en systainer? Har varit iaf.
Ja det kanske det är ja,... har du nog rätt i.
 
Martin_B skrev:
För mig blir det en uppgradering från 2,3kg till 1,9 om jag väljer GSB. Till skillnad från 2,3kg till 1,8 med GSR. Så även om jag väljer GSB får jag en maskin som är 0,4kg lättare :)

Men visst, om nu dessa 100g gör att jag bara kan dra i 3800 skruv istället för 4000, så får jag väl i värsta hand växla hand och dra resterande 200 med vänstern :D
Precis så resonerade jag också då jag bytte dragare. Bytte från ett par år gammal blå bosch 12v till nämnda gsb. I mitt fall blev det nära halvkilot lättare maskin med dubbla styrkan. Klämde även på gsren innan jag bestämde mig, och tyckte skillnaden var i princip obefintlig. Har hittills "bara" hunnit dra några tusen skruv samt några hålsågningar i div material, bla 34mm panel. Tvivlar inte alls på de 67nm som maskinen skall ha.
I de fall jag skruvat småskruv och eller bänt, ovanför huvudet etc, har jag använt (gdrn oftast) eller compactbatterier som jag har liggandes, och vips är gsbn 200gr lättare än gsr med 3,0ah ;)
Skall dock erkänna att jag endast provborrat med den och ej i skarpt läge, men som komplement och eller bonus så är det knappast till någon nackdel i min värld.
Gsbn är en fruktansvärt kompetent maskin i mitt tycke, och tillsammans med gdr18v blir hela härligheten komplett.

Edit; för 400;- prisskillnad går det hitta ett compactbatteri ibland på tradera och liknande.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.