netram skrev:
Aha, man ska hota den med en tysklandsresa alltså! :)

Tack för tipset. Min lyser dock inte lampan ens på, och jag tror inte chuckaxeln sitter fast heller. Den är bara helt död (batteriet är OK). Men jag hade väl iaf tänkt öppna och kolla om det mot förmodan är något upppenbart mekaniskt fel (typ oxidering).

Jag har ju också handlat i Tyskland - Bosch tyckte alltså att man bara ska knalla in hos närmaste svenska ÅF, och att de ska hantera pappersarbetet utan att knorra? Låter nästan för bra för att vara sant.
Dom sa att ÅF inte är tvugna men att det rekomenderas av Bosch att ge den servicen. Går man till sin lokala handlare där man oftast inte är helt okänd så ska det inte vara något problem.:)
 
har fått tillbaka min maskin nu och nu är den justerad, för växelproblemet är borta.
 
Lars_Gisela skrev:
har fått tillbaka min maskin nu och nu är den justerad, för växelproblemet är borta.
Hur lång tid tog det?
 
det tog nog ganska exakt en vecka
 
netram skrev:
Jaha, nu har jag inga växlingsproblem med GSR:en längre. Nu är den stendöd.
Fick till slut tummen ur och lämnade in GSR:en på (garanti-)rep. Nu är det liv i den igen. :) Jag hade även påpekat växlingsproblemet. Fick ingen information om vad som bytts eller justerats, men efter en snabb testkörning verkar det vara mindre problem nu i alla fall (om än ej perfekt).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.