Jag köpte en GCM 8 SJL i måndags. Med Hornbach prisgaranti så blev det strax över 5k tillsammans med sågbänken GTA 3800. Känndes som ett helt ok pris!
 
Det som är värt att tänka på är att det är möjligt att kalibera sågen (i både våg- som lodrätt) för att kunna säkerställa att den med med 100% sågar rakt. Det går iaf på Hitachis sågar, men förmodar att det borde gå att göra på dom flesta märken.
 
Finns tydligen en adapersats att köpa till ifall hålbilden inte passar.
 
Xlntjone skrev:
Finns tydligen en adapersats att köpa till ifall hålbilden inte passar.
GCM 8 SJL passar men inte den gröna som heter PCM 8S
 
Ok tack. för era svar. God fortsättning!
 
Drömhus2012 skrev:
Ok. Det skiljer 4kg mellan sågarna och du har en bra poäng med handtaget. Tack för svar :)
Svårt att välja när man tror att man vill ha Metabon men borde köpa Boschen. Nu tror jag att jag skulle bli nöjd med Boschen också så jag kanske ska sikta på den. Har hittat lite priser också: Metabon 3095:- och Boschen 3520:- så det skiljer bara 425kr och sen tillkommer frakten också men den var på 125kr på båda.
Lyfter denna!
Var detta kampanjpriser? tänker speciellt på Metabon, annars är det ju rätt häftigt att priset har stigit med minst 600:- :)
 
Quantumlight skrev:
Ok tack. för era svar. God fortsättning!
Är i samma situation idag som du var 2014 - undrar bara om du är nöjd med clas ohlson bordet och gcm 8 sjl'n?
 
Det blev en annan såg än boshen blev metabo.
Dock inte nöjd med den men den får jobbet gjort.
Sågbordet från Clas Ohlson är helt ok. Lite kort för att köra bräder över 4.5m men helt ok för pengarna. Men ångrar inte att jag köpte det då jag använder det ofta
 
  • Gilla
jel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.