Kan du inte utveckla varför kapex är så mycket bättre, är det bättre finesser, dammhantering osv.
Det är trevligt när dom som faktiskt har erfarenhet av båda kan recensera.
 
Real7 skrev:
Kan du inte utveckla varför kapex är så mycket bättre, är det bättre finesser, dammhantering osv.
Det är trevligt när dom som faktiskt har erfarenhet av båda kan recensera.
Första känslan är att Boschen är en grovsåg. Jag gillar inte handfattningen på den och är för mig inte lika lätt att ställa grader/tilta.
Listar man mycket så arbetar man gärna med halvgrader. Då ska det va lätt och snabbt att låsa fast sågen.
Man har inte lika bra finess för att ställa djupet på sågningen som Festoolen har.
Tvingen som sitter på sågen är lättare att låsa på Festoolen.
Finns en hel del mer, men för min egen del passar Kapexen bättre i min hand och gillar att man lätt kan arbeta med små "naggningar" när man sågar. :)
 
Tack! Vilket bra svar!
Nu blir det definitivt en Kapex 120!
Varför Dewaltbordet och exakt vilket?
 
Redigerat:
FreddaP skrev:
Skulle kört på en Kapex med Dewaltbord.
För min egen del tycker jag det är hästlängder mellan maskinerna. Har en Kapex privat och kör på jobbet Bosch's värsting.
Visst är det surt när man har bättre grejor själv, än de man tvingas jobba med på jobbet!
 
catalyst skrev:
Tack! Vilket bra svar!
Nu blir det definitivt en Kapex 120!
Varför Dewaltbordet och exakt vilket?
Nämnde bara dewalt mer som ett exempel med tanke på festools kompletta bord är relativt dyrt om man inte har stor användning för det.
 
mattiasp skrev:
Visst är det surt när man har bättre grejor själv, än de man tvingas jobba med på jobbet!
Grejen är att vi har haft Kapex på jobbet bra länge sen tidigare.
Nu när vi har Boschen på jobbet va det ju ett perfekt tillfälle att jämföra maskinerna mot varandra.
Detta är ju min personliga åsikt som sagt ;)
 
P
Är det någon som kör GCM 12 GDL portabelt? den väger ju lite (32kg+-)och på rullvagnen borde den funka som portabelt tycker jag? eller? någon som har erfarenhet av det?
 
  • Gilla
neither
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.