Raskus skrev:
Hej!
Jag importerade en Makita DF330 från toolstop.co.uk och nu har den gått sönder för andra gången! Vad gör jag för fel för att lyckas med detta?
Båda gångerna har jag skruvat en vanlig spånskiveskruv genom 22 mm golvspånskiva, momentväljare ställd på borrsymbolen.
Tack och lov får jag den reparerad i sverige, kostade bara 49 kr i frakt första gången.
Någon som har några erfarenheter?
Vad är det som har gått sönder?
 
Raskus skrev:
...Tack och lov får jag den reparerad i sverige, kostade bara 49 kr i frakt första gången.
Någon som har några erfarenheter?
På garantin? Var vände du dig i så fall?
 
kännde och klämde lite på dewalts 10.8v kit i helgen...någon som har det?
erfarenheter?Kan man hitta det billigt i uk?
/
M
 
Jag köpte LCT204W(TD090DWE+DF330DWE) och har kört bägge maskinerna under veckan, tömt batterierna ungefär 3 gånger.. Det jag har skruvat är dels ~100st 6x100mm Cutters med miniknattraren(TD090DWE) samt ~200st 4x42mm rostfri trallskruv med vilka jag använde bägge maskinerna.. Jag måste säga att jag är helnöjd..! Det tar visserligen längre tid att dra dom större skruvarna med miniknattraren än med min 12V 6270D, men jag slipper växla ner för att dra på slutet och sen är ju miniknackaren SÅÅÅ mycket lättare, plus att den inte utövar så mycket vrid på handleden.. Mindre skruvar i trä och annat mjukt material kommer jag nog använda minidragaren med chuck och bitshållare, mest för att det inte låter lika illa som knattraren.. Det jag kommer köpa till är 1st batteri så jag alltid har ett på laddning/fulladdat och ett i vardera maskin.. Fint med hölster också, glömde bort att jag hade maskinen på mig idag när jag satte mig och skulle äta middag för den väger så lite.. :)

Jag köpte från verktygsproffsen.se för dom har kitet nedsatt med ca 600kr.. På ebay ligger det på ca 1450 men då tillkommer ju frakt.. Enklare med garantiärenden om man handlar i sverige också..

PS Jag körde sönder en bitshållare modell simpel(hylsa med magnet) med miniknattraren.. Gissar att en vanlig billig hållare inte pallar för knackandet.. :) Wera BiTorsion hållare är på väg :D
 
Redigerat:
P
Gammal tråd men såg just att makita släpper 2 nya uppdaterade 10,8v maskiner. (12v i amerikat) 3 olika batterier ska de finnas: BL1016, BL1021B, and BL1041B. B ska stå för batterimätare. Kan bli intressant :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
pleqtiz skrev:
Gammal tråd men såg just att makita släpper 2 nya uppdaterade 10,8v maskiner. (12v i amerikat) 3 olika batterier ska de finnas: BL1016, BL1021B, and BL1041B. B ska stå för batterimätare. Kan bli intressant :)


[bild]
Ser ut som mitt dewalt 10,8 paket fast utan led
 
P
Ja dom va små lik dewalts maskiner men detta tror jag blir fint. Dom har förstått att ergonomin blir bättre med batterierna i botten sådär istället för att dom sitter i handtaget o blir klumpigt..
 
Köpte Milwaukee M12 CPD 402 från prishammeren.dk
La till ytterliggare 2 st M12 2,0 Ah batteri för att ha lite variation.

Riktigt trevlig maskin, inte minst eller lättast men förbannat mångsidig.

milwaukee_m12cpd402.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Milwaukee-48-11-2411_1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Wow! Den såg riktigt trevlig ut!!!
Hinner den släppas i år tro?
 
Någon som har hunnit testa dom nya CXT?
 
Stor tumme upp på den Makitan!
 
Hoppas festool svarar makita med borstlös CXS dragare!
Det är en av anledningen till att jag väntat med CXS och hoppas på borstlös variant. Men det lär väl sluta med att jag köper den nuvarande modellen bara för att de ska släppa borstlös dagen efter.... :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.