Hej!

Har en Bosch diskmaskin (SMU51M12SK) från 2015 som jag först upptäckte att den inte alltid löste upp diskmedelstabletten ("Yes Platinum..."). Den verkar som sagt skjuta upp lyckan till diskmedelstabletten, men inte alltid lösa upp den riktigt.
Sist jag körde så verkade dock diskmedels-tabletten ha lösts upp, MEN min upplevelse är även att det inte känns riktigt lika varmt på diskbänken och utanpå diskmaskinen när den kör.
Dock efter färdigt program när jag öppnar så är det varm ånga och vara tallrikar/glas i maskinen.

Den ger heller ingen felkod vad jag uppenbarligen kan se.

Men som sagt, jag upplever att det inte är lika varmt på diskbänken under tiden diskmaskinen kör.

Hur kan man felsöka detta ifall den nu inte ger någon felkod? Borde den inte ge någon felkod för detta?
Är det olika värmeelement för att t ex värma vattnet och att torka disken?

Mvh
/Marcus
 
A
M Makusi skrev:
Hej!

Har en Bosch diskmaskin (SMU51M12SK) från 2015 som jag först upptäckte att den inte alltid löste upp diskmedelstabletten ("Yes Platinum..."). Den verkar som sagt skjuta upp lyckan till diskmedelstabletten, men inte alltid lösa upp den riktigt.
Sist jag körde så verkade dock diskmedels-tabletten ha lösts upp, MEN min upplevelse är även att det inte känns riktigt lika varmt på diskbänken och utanpå diskmaskinen när den kör.
Dock efter färdigt program när jag öppnar så är det varm ånga och vara tallrikar/glas i maskinen.

Den ger heller ingen felkod vad jag uppenbarligen kan se.

Men som sagt, jag upplever att det inte är lika varmt på diskbänken under tiden diskmaskinen kör.

Hur kan man felsöka detta ifall den nu inte ger någon felkod? Borde den inte ge någon felkod för detta?
Är det olika värmeelement för att t ex värma vattnet och att torka disken?

Mvh
/Marcus
Din upplevrlse är inte riktigt rätt
 
A
troligtvis är det din övre spolarm som inte går runt,
skit i hålen eller att växlaren inte fungerar, kan i sällsynta fall bero på själva diskmotorn/pumpen
 
@electroluxaren När jag tryckte knapparna som du föreslog i ditt inlägg (inlägg 18) så säger maskinen "P0"
Vad betyder det?

Mvh
/Marcus
 
Det här tryckte jag, och resultatet blev som sagt "P0", vad det nu betyder i det här sammanhanget?

Som sagt, det är ju inte att diskmaskinen är helt kall, när den är färdig så ångar det ju ur maskinen och jag kände även att det lilla vatten som låg kvar nere avloppspumpen var varmt.
Jag har gjort rent silar, armar och nere vid avloppspumpen.

Jag kanske mest "inbillar mig", men jag upplever att det tidigare har varit mycket varmare utanpå/runtom diskmaskinen när den kört - typ varmt på diskbänken och på diskmaskinens front-lucka. Visst, det blir varmt utanpå maskinen - men inte så "jättevarmt".

Diskmaskinspanel med knappar, symboler, BOSCH logotyp, röda markeringar och frågetecken som indikerar förvirring eller problem. Mvh

/Marcus
 
Tryck till S:00 och kör igång. Jag tror du inte har några felkoder lagrade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.