Unikt namn Unikt namn skrev:
Om hyllan är höj/sänkbar är det vanligen tre hål längst bak i maskinen som spolarmen kan sättas fast i.
[bild]
Ja, precis så ser det ut i vår diskmaskin.

Men spolarmen sitter inte fast i något av dessa tre hål, utan sitter fast i underkant av den övre korgen.

Ska den inte göra det, alltså?

Eller missförstår jag något nu?
 
Spolarmen träffar ju hålen när man skjuter in korgen, olika hål för olika höjd.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Spolarmen träffar ju hålen när man skjuter in korgen, olika hål för olika höjd.
Jaha, OK.

Hur använder jag den informationen för att lösa problemet?
 
Men jösses, töm nu diskmaskinen och prova dig fram tills du lyckats höja korgen. You can do it.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
T Talisman skrev:
Jaha, OK.

Hur använder jag den informationen för att lösa problemet?
Är ju inte direkt raketforskning
 
Hur många hjul har du längst bak på korgen ?
 
Unikt namn
T Talisman skrev:
Ja, precis så ser det ut i vår diskmaskin.

Men spolarmen sitter inte fast i något av dessa tre hål, utan sitter fast i underkant av den övre korgen.

Ska den inte göra det, alltså?

Eller missförstår jag något nu?
T Talisman skrev:
Jaha, OK.

Hur använder jag den informationen för att lösa problemet?
Om du inte har någon knapp/spak för att justera korgen, så måste du ha modellen där du behöver kroka av hela korgen för stt justera höjdled.
Instruktionsbilder för att dra ut och justera höjden på en diskmaskins övre korg genom två positioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att döma av instruktionen och din bild så kanske du kan flytta upp korgen ett snäpp, så att den utdragbara glidskenan vila på de undre hjulen i korgen?
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Om du inte har någon knapp/spak för att justera korgen, så måste du ha modellen där du behöver kroka av hela korgen för stt justera höjdled.
[bild]
Att döma av instruktionen och din bild så kanske du kan flytta upp korgen ett snäpp, så att den utdragbara glidskenan vila på de undre hjulen i korgen?
Stort tack för ett pedagogiskt och tydligt svar.

Med hjälp av det har vi nu flyttat övre korgen ett snäpp, till den position den uppenbarligen hade tidigare.

Som någon kände sig tvungen att påpeka, så är ju sådant här inte "rocket science".

Men vi är alla olika, och har olika förutsättningar. Själv har jag ofta svårt för just sådant, som är enkelt för andra. Och ibland tvärtom.

Tack än en gång!
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.