Tyvärr måste jag få bort högen snabbt, så jag kan inte vänta.
 
Den där högen ser ut att vara drygt en 40 m3 container. Borde ta typ 5 min att lasta om man har en timmerkran med containrar.
Vet inte vars du håller hus men här i krokarna så finns det ställen man får tippa ris och sånt.
 
Hemmakatten
Beställde en container i våras. Ett containerflak (lägre höj). Vi fyllde flaket med gamla träkubbar och annat trädgårdsavfall, många ton blev det. Vi betalade drygt 4' för container, lämning, hämtning och tippavgift. Jag kollade inte runt så mycket utan ringde Lastbilscentralen (ett större företag) direkt.
 
Göran.W
Det där är ju ingen gigantisk hög.
Om man lastar det på ett släp och spänner ner det i omgångar med ett spännband blir det inte mer än 3 max 4:a vändor.
Hör dig för med lantbrukare om dom har något maj bål du kan lägga det i annars.
 
Det finns flishuggare, som tar hand om denna hög på nolltid.
 
Bra tips i den här tråden. Hade samma problem som Anna1984 i somras med trädgårdsavfall. Då använde jag junkbusters.se ett mindre företag med billigare alternativ. Har man mindre än 125 kg som skall forslas går det för under tusenlappen!
 
M
Jag tycker tipset om bondens majbrasa låter rimligast om du bor lite avsides!
Ge bonden en 500-ing så kör han bort det åt dig också ;)
 
Varför inte åka till ett vanligt uthyrningsställe, typ Cramo, och hyra en stor flistugg själv? Borde ju vara ett relativt snabbt jobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.