Workingclasshero skrev:
borrmaskinen högg och jag stod på en pall och snurrade med upp i taket tills jag släppte borrmaskinen och ramlade i golvet och fick borrmaskinen i huvudet..............
Det finns tillfällen då man verkligen önskar sig ett videoklipp:D
 
pyro skrev:
Vad är det för maskiner du har? Min uppfattning är att de flesta borrhammare har slirkoppling för att just det du beskriver inte ska kunna inträffa ifall borret fastnar. Det skulle ju kunna vara värt att kolla upp om någon av dina har det och i så fall använda den istället när du dosfräser. Man ska dock ändå försöka undvika att det inträffar eftersom en slirkoppling slits. Så för varje gång den "används" ju lättare kommer det vara att aktivera den nästa gång.
Tyvärr är det SDS-koppling på båda borrhammarna. Men du har rätt, jag har fastnar med den ena när jag borrade i berg, och den stannade (gudskelov).
 
Crebel skrev:
Tyvärr är det SDS-koppling på båda borrhammarna. Men du har rätt, jag har fastnar med den ena när jag borrade i berg, och den stannade (gudskelov).
Det finns vanliga chuckar som går att sätta i en sds, så det borde inte behöva vara ett hinder.
En sån här:
http://www.screwfix.com/p/dewalt-keyed-chuck-sds-plus-adaptor-13mm/67460
Finns att köpa på diverse ställen.
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Tänkte direkt på deWalt när jag läste rubriken, totalt livsfarlig.
 
Hm, det låter bra, får skaffa en sådan! Tackar!
Jag utgår från att man INTE ska ha hammarfunktionen på?
 
korrekt. enbart rotation
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.