Peter2400 skrev:
Kände mig sugen att provborra lite,
Borrade med medföljande 18mm B-tema borr
ett 20cm djupt hål tog 90 sekunder, overkill tycker jag ändå inte att det känns som.
En tyngre maskin känns stabilare och man behöver ju inte lyfta den lika länge som en lätt maskin för att den borrar snabbare, så det jämnar nog ut sig.
Jag bilade bort en gammal betongtrappa med den i somras och känns det som om man behöver all kraft man kan få.

[bild]
Det säger tyvärr inte så mycket så länge du inte borrar med andra maskiner med samma borr i samma sten. Framförallt på grund av att stenars beskaffenhet kan variera kraftigt. Jag skulle kunna ta min Jula-maskine och borra i en sten här ute, och sedan jämföra tiden, men som sagt, min sten kanske är mycket hårdare eller mycket sprödare, och det kan göra stor skillnad på tiden.

Men det hade absolut varit intressant med en jämförelse mellan dessa två maskiner, särskilt med tanke på att Biltemas ska slå dubbelt så hårt, om än inte med samma slagfrekvens.
Enligt datauppgifterna så skall Biltemas maskin ha en mycket högre verkningsgrad än Julas. Så lite fundersam på om den når upp till vad de lovar blir man allt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.