Elgrossisterna brukar ha för hål upp till ca 40 mm, men det är inget "billigt skräp". Det blir betydligt billigare med en eller två hålpunschar eller riktiga hålsågar.
 
P
Men köp en hålsåg det funkar om man inte har tillgång till hålpunch.
 
R
Redigerat:
Det kan nog fungera om du KYLER hålsågen medans du "borrar". Till den nedre artikeln måste man köpa en spindel (som ingår i satsen)
Ps
Det är stor skillnad på kvalitet när det gäller hålsågar och så även priset, men för enstaka hål fungerar säkert Julas.
 
Roland112 skrev:
Fungerar denna?
[länk]

Samt följdfråga, sågar jag från undersidan eller ovansidan på diskbänken?!

Eller är denna bättre, isåfall hur fäster jag denna i skruvdragaren, den delen verkar saknas?
[länk]
Jag tror inte att en billig hålsåg kommer fungera, det krävs nog en kvalitets hålsåg anpassad för rostfritt.

Kanske en sån här
ImageUploadedByByggahus.se1411409442.675999.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
ah trodde aldrig de skulle va så här svårt, vill ju heller inte sabba diskbänken då den är specialbeställd underlimmad!
 
Kyl hålsågen hela tiden med tex vatten så går det bra med en "vanlig" hålsåg.
 
Du kan ju ringa en större rörmokarfirma och fråga om du kan få låna proffsgrejer mot en påse bullar.
 
R
ok jag kan spraya på den kanske då men från vilket håll ska jag såga, underifrån?
 
Jag skulle såga uppifrån, blir det missfärgning av plåten blir den i slutet av håltagningen och då kan ju det få bli på undersidan. Dessutom blir den vassa kanten som kan bli lite ojämn neråt och då blir det lättare att få till det bra på ovansidan.
 
R
ok ovansidan alla?
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
R
jag kan bara säga att jag sedan löste det hela med en sån som man köper på ikea och skruvar sig igenom diskbnken, svärfar hade en med mindre diameter =)
 
  • Gilla
vickan11 och 1 till
  • Laddar…
Snyggt att återkomma och berätta hur det gick!
 
R
så till alla som vill göra detta. ANvänd HSS borr och borra ett 1 cm hål, därefter kör man med chucken, blev perfekt.
 
  • Gilla
vickan11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.