Krilleman
Ser det inte ut som tryckluftsslang och vanliga tryckluftsanslutningar?!

Men det kanske är någon form av push-fit kopplingar...

Min tanke vara bara om det är prylar för tryckluft, hur mår dom med en konstant temp på 55º när det är -28º utomhus?!
 
Ok men den del som jag ser som det redan sitter äldre isolering på, ska jag byta den?
Det var den typen av rörisolering jag länkade till va? Blir ju bara en liten snutt att isolera så det fixar jag.

Det är en innervägg, tror inte den ska isoleras. Sitter dock isolering i innertaket.
De som bröt upp kan dock ha slängt isolering som suttit i innerväggen, vet ej. Kanske satt där.
 
krilleman_215 skrev:
Ser det inte ut som tryckluftsslang och vanliga tryckluftsanslutningar?!

Men det kanske är någon form av push-fit kopplingar...

Min tanke vara bara om det är prylar för tryckluft, hur mår dom med en konstant temp på 55º när det är -28º utomhus?!
Det där hängde jag inte med på ?
Kan du förklara på ett annat sätt för mig som är helt korkad när det gäller detta ämne
 
kimf
tibello skrev:
Det är dessa ni menar då?
[länk]

Men det sitter ju isolering redan på rören förutom en liten bit. Är det den biten jag ska fylla ut med dessa samt den bit jag kommer åt på de böjbara?
För jag kommer ju inte år mer än det som syns på bilden i princip...

Tusen tack ska ni ha
Dom ska fungera bra, inte helt olika dem jag använder själv för både serviceledningar, käldbärarrör och regulatorrör.
Köp för din rördimension så blir det lättare att få på dem.

Står inget om det i produktbeskrivningen där, men den är ju skuren längsmed för att du ska kunna trä på den på röret. Finns dem som har en lite tejprämsa man drar bort när man fått på den så dem klistrar ihop sig själv efteråt. Köp sånna så slipper du limma ihop dem efteråt.

Den gamla isoleringen kan sitta kvar om den ser hel ut. Som sagt inte supernoga här, när det är värmerör.
 
krilleman_215 skrev:
Ser det inte ut som tryckluftsslang och vanliga tryckluftsanslutningar?!

Men det kanske är någon form av push-fit kopplingar...

Min tanke vara bara om det är prylar för tryckluft, hur mår dom med en konstant temp på 55º när det är -28º utomhus?!
Det var min första tanke oxå... men tror du inte det är så att det är vita eller transparenta slangar och att det är radiatorvattnet som är väldigt smutsigt?
 
kulle
Jag tyckte oxå det såg konstigt ut, men någon form av push koppling är det iallafall.
 
Staffans2000
Är det inte en innervägg? I så fall behöver du inte isolera eftersom värmen kommer huset tillgodo och inga förluster går ut genom ytterväggen.
 
Krilleman
På första bilden så ser man nästan lite text på slangen. Vad står det på den?
 
Vattenledningar och isolering i ett öppnat golv med synliga skador och rörinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skugga av en person som arbetar med rörinstallation, synlig tång och rör med isolering i dunkelt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


VVS-installation med rörkopplingar och en tejpmarkerad rörledning daterad 14.03.07.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är en innervägg. Säker?
Lite olika svar nu men å andra sidan lär det väl inte skada iaf? 😊
Förstår dock inte riktigt tugget om de mjuka slangarna??

Ytterligare en fråga: vilket mått på tittluckan bör jag ha?
15*15
El 20*20
?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.