Status
Inte öppen för fler kommentarer.
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
JAg tycker att nu börjar sanktionerna mot ryssland mer slå mot befolkningen än Putin.
Det finns tyvärr inget annat sätt att bekämpa Ryssland än med ekonomiska sanktioner och sådana slår alltid brett.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Har Kina och Indien börjat med sanktioner mot Ryssland?
båda länderna har valt att stå neutralt.
Den ger bistånd åt ena parten och köper av den andra..
 
A
P pmd skrev:
Det finns tyvärr inget annat sätt att bekämpa Ryssland än med ekonomiska sanktioner och sådana slår alltid brett.
Jo det gör det..
Men det kommer isåfall krävas många människoliv.. Och risken för tredje världskriget blir farligt nära..
 
P
Maskintok skrev:
båda länderna har valt att stå neutralt.
Den ger bistånd åt ena parten och köper av den andra..
Det låter inte speciellt neutralt att ge bistånd.
 
P
Maskintok skrev:
Jo det gör det..
Men det kommer isåfall krävas många människoliv.. Och risken för tredje världskriget blir farligt nära..
Eftersom det är uteslutet så räknade jag inte med det.
 
A
P pmd skrev:
Det låter inte speciellt neutralt att ge bistånd.
Nä jag skrev aldrig att jag ansåg det vara neutralt.. Men det är vad de uppgett själva..
Jag anser det vara partiskt... Men lägger sen inte mer ork i den frågan..
 
A
P pmd skrev:
Eftersom det är uteslutet så räknade jag inte med det.
Säg inte det.. säg kanske kanske kanske..
En dag någon ändrar sig... Och då händer det en grej... Ja sånt kan hända.. Så står vi där igen..
(sven Ingvars säg inte nej.. melodin) :crysmile::crysmile:
 
P
Om Putin angriper oss (EU/NATO) så blir vi förstås tvungna att slå tillbaka, men det vore det enda som skulle göra att vi skulle bekämpa Ryssland militärt.
 
P pmd skrev:
Det finns tyvärr inget annat sätt att bekämpa Ryssland än med ekonomiska sanktioner och sådana slår alltid brett.
Självklart är det så. Och jag har ingenting emot ekonomiska sanktioner. Men just nu känns många som att det bara drabbar ryssarna. för Putin själv bryr sig föga vad folket tycker.
Det bästa är att ge sig så på oligarkerna. När deras plånbok börjar sina då kan det gå fort.
Sen tycker jag att vi ska sluta med rysk gas och olja helt. även om miljön inte skulle må så bra för tillfället. för oss är det ingen jättefara.
En sådan åtgärd skulle kännas ordentligt i Putins plånbok.
Sen har jag alltid sagt att man inte ska göra sig beroende av rysk gas. Man kan inte lita på Putin.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Självklart är det så. Och jag har ingenting emot ekonomiska sanktioner. Men just nu känns många som att det bara drabbar ryssarna. för Putin själv bryr sig föga vad folket tycker.
Det bästa är att ge sig så på oligarkerna. När deras plånbok börjar sina då kan det gå fort.
De flesta av oligarkerna lär kunna härda ut länge. De har dessutom knappast något större inflytande över Putin.
Sen tycker jag att vi ska sluta med rysk gas och olja helt. även om miljön inte skulle må så bra för tillfället. för oss är det ingen jättefara.
Tyskland balanserar på slak lina med det.
 
A
P pmd skrev:
De flesta av oligarkerna lär kunna härda ut länge. De har dessutom knappast något större inflytande över Putin.

Tyskland balanserar på slak lina med det.
läste om en idag som inte ens kan betala sina räkningar... Så det känns nog.. Men inte för Putin..
 
P
Maskintok skrev:
läste om en idag som inte ens kan betala sina räkningar... Så det känns nog.. Men inte för Putin..
Läste igår om ett barn som satt bredvid sina dödsskjutna föräldrar och inte riktigt visste vad han skulle göra. Det känns nog inte heller för Putin.
 
  • Ledsen
RoAd
  • Laddar…
P pmd skrev:
De flesta av oligarkerna lär kunna härda ut länge. De har dessutom knappast något större inflytande över Putin.

Tyskland balanserar på slak lina med det.
vilken värld lever du i? Vi pratar om hans närmaste.
Sen handlar det om att plocka alla tillgångarna Jag trodde det var självklart.

vad håller tyskarna på med? stänga ner gasen?
Men kanske tror att det har någon effekt på Putin?
Ett tips är att läsa på lite...innan man börjar hitta på.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
vilken värld lever du i? Vi pratar om hans närmaste.
De som står närmast Putin är folk från FSB, som inte alla nödvändigtvis ska räknas till oligarkerna.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
vad håller tyskarna på med? stänga ner gasen?
Det är en balansakt på slak lina att minska gasimporten från Ryssland och samtidigt inte göra tyska folket irriterat för att det fryser. Linan kommer att bli spändare ju närmare sommaren vi kommer.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.