B
blir ju det självklara. bli bjuden på mat/fika. sen kan väl hon/han hjälpa dig med något.
men matriall köper självklart barnen eller betalar iallafall
 
Pappa ger mig materialet och jag gör jobbet själv ;-)
 
Milkshaken
Klockrent med byggare henke.....

Jag har lärt upp min son från barnsben att spara pengar, han har fått se pengar växa, i myntrör, och i burkar, han har sett vad pant är värt osv.... Under åren han växt upp så har han fått spara, till grejer,,, Han har sparat till PS2, skridskor, inlines, och allt sånt som är Kapitalvaror för barn... Jag har lagt ut ungefär hälften sen när det har fattats...
Min son är väldigt prismedveten....
Nåväl, min mening när han sen blir "Egen" är att precis som Byggare henke skriver.... han ska vara självgående med kostnaderna, men självklart hjälper jag honom/dom i deras bostad för noll eller en middag...... Middagen kan ju faktiskt oxå vara i Makaroner o korv om det skulle vara så pass..:)
 
Suhagg skrev:
Vill bara dubbelkolla en sak offtopic.

Du är väl inte skådespelare och har varit med i en TV serie som hette Lost?
Slående lika om det är du på din profilbild.

[bild]

Gogglade lite till och såg att det var hans bild du snott :)
Har lite brådis.... ska tillbaka till ön nu;)
 
Tyresö
Nimajneb skrev:
Har lite brådis.... ska tillbaka till ön nu;)
Sylt på tröjan - sylt runt munnen - sylt på pekfingret - sylt saknas i syltburken.....Har inga fler frågor.....
 
Då vänder jag lite på steken.

Hjälper ni nåt era föräldrar för det goda de gjorde er?
Med vad som helst... Eller kan inte ens deras tel nr?
 
Anna_H skrev:
Pappa ger mig materialet och jag gör jobbet själv ;-)
Nu börjar jag undra...
Är du en man,kille,kvinna eller tjej?
 
Som min mormor sa när hon gav oss barn pengar : Det är inte förlorat det som rinner från näsa till mun... (Hurk)
 
Pappa vill gärna betala de gånger jag ser om arvet (hjälper honom med huset). Jag brukar försöka tacka nej. Skulle jag få betalt vore det ju svartjobb. :O
Hjälpa mig är han för gammal för, det som händer är att man hittar något byggmaterial han har liggande och han har förmodligen inte betalt för det själv så då slipper jag också betala.
 
Nu är ju min son bara 1½ månad så han har ingen inkomst att ta ifrån (ja förutom barnbidrag då) så det är inte så aktuellt men nej det blir inte så heler, klart man hjälper sina barn gratis men materialet beror ju på situationen.
Själv så hjälper jag mina föräldrar bra mycket mer än vad de hjälper mig, brukar säga att jag har 2 hus men det blir mindre nu när de har bergvärme så är det inte så mycket ved längre men sen brukar de ge en slant fast jag inte vill ha någon som tack för hjälpen ibland.
 
Milkshaken
Bezt skrev:
Nu är ju min son bara 1½ månad .
:) Påminner mig om när min dotter var ett år.... Vi hade en öppning vid ett staket... (Nåväl Gunnebostängsel) jag var ute och satte igen den öppningen när flickasnärta började gå...... Grannen kom över och undrade vad jag gjorde......"Jodu, nu e hon ett år... Så nu får hon fan vara med och jobba här i trädgården,,, jag sätter upp det här för att hon inte ska rymma"... Sa Jag.... *ja på skoj för den som inte förstod det...:)*

Grannen bara vände på klacken och gick...... jag undrar än idag efter 18 år vad han tänkte....:O:):p
 
Milkshaken
jag har som princip att inte ta betalt av far, mor, syskon, barn, fastrar mostrar och sånt...... det är endast om jag tar ut något material som dom pröjsar det såklart....
 
Milkshaken
Nimajneb: får jag säga om han på din avartbild ser ut som dig eller inte???? :):)
 
Jag och mina föräldrar hjälper varandra med diverse saker.
Dom hjälper till lite med huset ibland, jag har lovat att hjälpa dom med deras när t.ex vindskivorna nu ska bytas.
Dom hjälper till om t.ex jag får problem med en bil (hämtade saaben på kärra när motorn rasade), jag letar upp billiga delar på ebay till deras bil och lagar den åt dom osv.

Vi hjälps åt med mycket småsaker också, men principen är väl att den som äger t.ex huset betalar ev material.

En rolig sak förresten:

Farsan blev så sugen på en opel kapitän när jag skaffade min för 3,5 år sedan så han fick tag på en egen i stort renoveringsbehov.
Saken är den att jag har jobbat mer på den än vad han själv har gjort (frivilligt, jag tycker det är kul).
Men förra veckan så började vi prata om hans Amazon -70 som han har stående men som är ett renoveringsobjekt, han undrade om jag var intresserad av den och jodå jag har länge velat ha en sådan.
Så han sa att du får den om du hjälper mig mer med min kapitän, jotack tänkte jag för jag hade ändå tänkt jobba mer på den. :)
 
Milkshaken skrev:
Nimajneb: får jag säga om han på din avartbild ser ut som dig eller inte???? :):)
Jag tycker det är nästan tvillingstatus mellan Mr Linus o mig själv, tycker inte du det åxå :D:D:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.