Kane skrev:
Det låter inte så om du vill riskera tätskiktet.
Det är just det som är grejen. Det vill jag inte. Å andra sidan vill jag inte ha en sned duschstång heller... Kort sagt: går det att göra utan att riskera tätskiktet så vill jag åtgärda. Annars inte.
 
Mja, det där skulle jag nog låta vara, fel ställe att ha extrahål på.
 
  • Gilla
kmartinb
  • Laddar…
Nej det har vi inte tyvärr så ja risken finns ju att det bliren platta i avvikande nyans.
 
det är inte så att det är blandaren som sitter "snett " då?.......:) tittar man så är ju inte blandaren i centrum på plattan men de har troligen monterat det övre fästet i centrum i tron att blandaren satt så.
 
Stefan1972 skrev:
det är inte så att det är blandaren som sitter "snett " då?.......:) tittar man så är ju inte blandaren i centrum på plattan men de har troligen monterat det övre fästet i centrum i tron att blandaren satt så.
Antagligen... Den har monterats 3 gånger. Först satt den lös och fick återmonteras, då sprack kakelplattan bakom blandaren två gånger så tillslut tog de bort 9 kakelplattor och en bit av tätskikt och gipset bakom och gjorde om allt. Antagligen hamnade blandaren lite vid sidan om sitt ursprungliga läge då. Gissningsvis för att de inte längre fick fäste i bakomliggande osb-skiva.
 
Om det bara är OSB bakom har ni kanske större problem. Det är inte godkänt att skruva i bara OSB i våtzon 1. Det ska vara 15 mm plywood eller kortling. Det bästa hade varit att limma upp duschen med lim typ Glabete från början.
 
Det kanske går att räta upp det och lura ögat genom att med excentriska kopplingar även flytta blandaren lite grand åt samma håll. Då tappar ni förvisso centreringen mot täckbrickan bakom blandaren men det kanske stör mindre än att ha en lutande stång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.