hur mycket folk tjänar är väl ganska irrelevant? Vill man ha helt annonsfria sidor idag så får man idag antingen slå av datorn eller så helt enkelt skapa sig en egen hemsida/forum där allt är fritt och enkelt med tusen fina funktioner och allting helt gratis för alla. Säg till när det är klart.
 
MrJay
S Stefan1972 skrev:
hur mycket folk tjänar är väl ganska irrelevant? Vill man ha helt annonsfria sidor idag så får man idag antingen slå av datorn eller så helt enkelt skapa sig en egen hemsida/forum där allt är fritt och enkelt med tusen fina funktioner och allting helt gratis för alla. Säg till när det är klart.
medlemskap jag personligen inte behöver. Filtrering av annonser och utökning av funktionalitet enligt önskemål kan jag fixa själv med egna skript om jag så önskar.
Läs ordentligt nästa gång. Vill du ha annonsfritt webbupplevelse eller egen sajt enligt önskemål så kan vi ordna det åt dig, konsulttimmar kostar dock så du vet :thinking:
Att stänga av datorn kommer du inte behöva göra alls!

Med det sagt, för att stödja byggahus så filtrerar jag inte deras annonser (och har således sett dessa bluffannonser) men har inget behov av något medlemskap eller features denna erbjuder.
 
Redigerat:
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Den oseriösa reklamen kommer från Google och syns för att Google tror att du är intresserad av reklamen baserad på din sökhistorik och surfhistorik och för att Google tjänar på att visa upp reklamen för dig.
Fast det måste vara fler faktorer som spelar in – det är bara på just byggahus.se som jag ser de här bluffannonserna och det är bara här som google visar mig bygg-/husrelatade annonser, så google verkar ta hänsyn till sitens tema. På andra siter med google-ads får jag mer generella annonser och det känns som att andelen bluffannonser är lägre där. Det sistnämnda är förstås inte ert fel, bara en observation om att det kanske är en större andel uppenbara bluffannonser bland just byggannonser?

Med det sagt så är det inget som stör mig.
 
På Facebook handlar mer än hälften av annonserna om att nån kändis vill att jag ska köpa cryptovaluta. Är inte det bluff?
 
useless useless skrev:
På Facebook handlar mer än hälften av annonserna om att nån kändis vill att jag ska köpa cryptovaluta. Är inte det bluff?
Jo, det är också bluff. Och precis som google ads kan du dölja den och sedan välja orsak, och markera att det är skräp.
 
Probemet är att det kommer nya såna annonser hela tiden. Ska man blockera varenda en så är det ett heltidsjobb.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jo, det är också bluff. Och precis som google ads kan du dölja den och sedan välja orsak, och markera att det är skräp.
Visst kan man göra så men det är svårt.
Är flodvåg av annonser så man får lägga ner mycket tid på att dölja.
Det har mer blivigt en automatisk ignorering
 
MrJay MrJay skrev:
Balansgång mellan inkomst och användarupplevelse? Jobbar du heltid på en sajt är det ganska självklart att användarupplevelsen är allt för att kunna dra till sig fler användare och maximera inkomsten. Kan avslöja en liten detalj om mig, har jobbat med utveckling av en av Sveriges absolut största portaler en gång i tiden så har ganska bra koll på sådant.

Hursomhelst, Eskilsson & Eskilsson AB hade över 2.3M vinst förra året så jag tror de klarar sig galant utan att jag betalar för något premium-medlemskap jag personligen inte behöver. Filtrering av annonser och utökning av funktionalitet enligt önskemål kan jag fixa själv med egna skript om jag så önskar.

Edit: Är väldigt restriktiv i mitt webbsurfande och använder browsers i sandlådor till olika ändamål, har trots det sett oseriös reklam man nämner i tråden.
Varför gnäller du då? Om BH tjänar pengar, och du är så vass så du enkelt kan slippa reklamen finns det ju inget problem?

Om användarupplevelsen är allt, varför har de reklam över huvud taget? Kan det bero på att man inte kan äta användare kanske?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
MrJay
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Varför gnäller du då? Om BH tjänar pengar, och du är så vass så du enkelt kan slippa reklamen finns det ju inget problem?

Om användarupplevelsen är allt, varför har de reklam över huvud taget? Kan det bero på att man inte kan äta användare kanske?
Vem fan gnäller? Om jag påpekar (läs mina inlägg!) att byggahus kan göra något åt saken och filtrera bort bluffreklam som förekommer på deras sajt så är det gnäll? Alltså WTF... Jag påverkas inte av skiten och kan få bort det lätt, dock inte merpart av besökare och säkert 75% av icke-betalande medlemmarna på denna Drupal-sajt.
 
Redigerat:
MrJay MrJay skrev:
Vem fan gnäller? Om jag påpekar (läs mina inlägg!) att byggahus kan göra något åt saken och filtrera bort bluffreklam som förekommer på deras sajt så är det gnäll? Alltså WTF...
"... och svartlista viss reklam, något man inte verkar lagt ner speciellt mycket energi på."

Ursäkta att jag inte uppfattade den positiva auran kring det du skrev...
 
MrJay
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
"... och svartlista viss reklam, något man inte verkar lagt ner speciellt mycket energi på."

Ursäkta att jag inte uppfattade den positiva auran kring det du skrev...
Har de gjort det menar du? Då hade det inte förekommit och folk hade inte skapat flera trådar om "Voltbox" och andra bluffprodukter och påståenden som förekommer i reklamen på sajten, så enkelt är det! Ja, det var en känga.
 
Redigerat:
MrJay MrJay skrev:
Har de gjort det menar du? Då hade det inte förekommit och folk hade inte skapat flera trådar om "Voltbox" och andra bluffprodukter och påståenden som förekommer i reklamen på sajten, så enkelt är det! Ja, det var en känga.
Sluta gnäll. Vem orkar bry sig om "reklam som inte passar mig" på nätet år 2021?
 
MrJay
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sluta gnäll. Vem orkar bry sig om "reklam som inte passar mig" på nätet år 2021?
Dags att kanske inte gå in i dessa trådar då?
 
MrJay MrJay skrev:
Dags att kanske inte gå in i dessa trådar då?
Touché!

(eller, nä, jag måste läsa ALLT som skrivs här.)
 
Inte för att jag vet hur det fungerar bakom kulisserna på dylika reklamplatser men jag kan ju ledigt föreställa mig att man motarbetar sig själv som sajtägare om man börjar moderera i annonserna för att man inte gillar vissa av dem? Köper google en annonsplats så är det ju google som bestämmer vad som flimrar förbi där?
Börjar man som sajtägare filtrera bort skit så kanske inte google vill annonsera där mer...........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.