L Lillmalen skrev:
Varför är jag inte förvånad?
Solna i november 2018

Våra Smarta hem-tjänster upphör
Hej!

Smarta hemprodukterna; Smart Plug, Smart Temp, Smart Fuktsensor, EnergyWatch, Kontrollpaket (villa, lägenhet och fritidshus), Trygghetspaket (villa, lägenhet och fritidshus) samt stora-, mellan- och lilla Smarta Hempaketet ingår inte längre i vårt sortiment.

Från och med den 1 februari 2019 kommer vi inte längre tillhandahålla något IT- eller systemstöd för dessa produkter. Vi vill därför meddela att alla avtal med Vattenfall avseende Smarta hem-produkterna härmed sägs upp. De funktioner som produkterna erbjuder upphör, och du kommer därför inte längre kunna använda dem.

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via energibutik@vattenfall.com eller på
telefon 020-23 00 90, vardagar 8-18.

Med vänliga hälsningar
Vattenfall AB Försäljning

Rick Khan
Chef för Decentraliserade energilösningar

Fullständigt ofattbart att man som tjänsteleverantörer kan uttrycka sig på det sättet!!!!! Bara den som är stor, helstatlig och har erfarenhet från DDR-tiden kan skicka såna meddelanden.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
hsd
Eon gör likadant med deras 100koll
 
  • Gilla
Kvantjaget
  • Laddar…
Vad hände sen? Hittade elektrikern något? Fungerar pumpen?
 
A
Man kan ju misstänka att
TS har skrivit av sig
Det var inte vattenfalls fel
Ej heller panasonics fel
Eller installatörens
 
lopec
Vore intressant att se uppdatering från TS här.
 
A
NEJ!
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Det visade sig att pumpen var felinstallerad av montör vid installation. Elektrikern som vi själva kontaktade ordnade det och sedan dess har pumpen fungerat.
 
Staffans2000
Och hur gick det med garantin?
 
K Kvantjaget skrev:
Det visade sig att pumpen var felinstallerad av montör vid installation. Elektrikern som vi själva kontaktade ordnade det och sedan dess har pumpen fungerat.
Vad var felet?
 
useless useless skrev:
Vad var felet?
Vi hade köpt pumpen inkl installation. Jag kommer inte ihåg nu vad felet var. Vi betalade själva elektrikern. Om vi inte hade gjort det hade vi fått vänta minst 3 månader på att de skulle ”titta på” vårt ärende.
 
Om det var ”elfel” från början kan den väl inte gått alls vilket den verkar ha gjort i början ?
 
A
Det lär vi aldrig få veta
 
  • Haha
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Herregud vilken tråd. Att använda ordet ”bluff” i ämnet är magstarkt
 
A
Men så är det i forum. Skapa rubriker g ixa likes.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.