R RobbanGBG skrev:
Har sett denna. Ser ut som en fin maskin men är den värd 25 tusen?
25000/5 = 5000kr är ett mer realistiskt pris!
Väldigt små ytor att bearbeta på.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Billig bandsåg
Grön Nova bandsåg på 380V utan sågblad i en verkstadsinställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Formbot Raptor 3D-skrivare med stor byggyta och spole röd filament, uppgraderad filamentmatning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte stenkol på priserna på dessa men är den ok är det ett bra pris.
 
  • Wow
Violina
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Inte stenkol på priserna på dessa men är den ok är det ett bra pris.
Tyvärr inte, enligt texten. Men för den kunnige kan det vara ett fynd.
 
En Domino för 6.5k. i fel ände av landet såklart. Festool Domino DF 500 Q-Set i en öppen systainer med tillbehör, pris 6500 kr, till försäljning i Haninge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grön elektromotor 9 kW med tre faser och varningsetikett, begagnad skick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du bara visste hur många fullt fungerande lätt begagnade (och splitt nya) elmotorer vi har hivat i containern de senaste månaderna :rofl::rofl:
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Om du bara visste hur många fullt fungerande lätt begagnade (och splitt nya) elmotorer vi har hivat i containern de senaste månaderna :rofl::rofl:
Usch. Låter dåligt.
Måste finnas mer ekonomi att sälja dem billigt än slänga? Många motorer ligger ute för runt tusenlappen och säljs rätt snabbt..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Usch. Låter dåligt.
Måste finnas mer ekonomi att sälja dem billigt än slänga? Många motorer ligger ute för runt tusenlappen och säljs rätt snabbt..
Nja.. då ska det läggas tid på att annonsera, visa och allt sånt.. plus att om företaget säljer måste det ju ske "på pappret" och då är det ännu mer kringkostnader..

Men om vi anställda velat haft någon motor har det bara varit att plocka ;)
 
Violina Violina skrev:
Nja.. då ska det läggas tid på att annonsera, visa och allt sånt.. plus att om företaget säljer måste det ju ske "på pappret" och då är det ännu mer kringkostnader..

Men om vi anställda velat haft någon motor har det bara varit att plocka ;)
Du passade väl på och tog hem några dussin?
Man kan ju alltid sälja dem vidare;)
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Du passade väl på och tog hem några dussin?
Man kan ju alltid sälja dem vidare;)
Nä, då måste ju JAG lägga tid på sånt.. Har inte ens lagt ut bilbarnstolen som dottern slutade använda för snart ett år sen.. :rolleyes:
 
  • Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Violina Violina skrev:
Nä, då måste ju JAG lägga tid på sånt.. Har inte ens lagt ut bilbarnstolen som dottern slutade använda för snart ett år sen.. :rolleyes:
Det har väl samtidigt besparat dig från några gråa hårstrån?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det har väl samtidigt besparat dig från några gråa hårstrån?
Inte en aning.. ungen ger mig så många så några mer eller mindre märker jag nog inte :rofl:
 
richardtenggren
Violina Violina skrev:
Inte en aning.. ungen ger mig så många så några mer eller mindre märker jag nog inte :rofl:
Men att sälja saker är normalt en pina, att då sälja saker till snikna föräldrar är inte nådigt! :geek:

Min fru köpte en vagn som var tänkt sin dagisvagn ”osedd”(det var mörkt och jag hämtade den). Men då säljaren använt en lånad bild och angivit fel modell så lades den ut till försäljning direkt när frun såg detta, och en av rätt modell inhandlades.
Då kommer ett par som enligt egen utsago är inne på vagn 6-7 och är intresserade av denna. Vi förklarar som det är att vi nyss köpt den och den var tänkt som dagisvagn, men vi köpt en tredje vagn till detta istället.
Tjejen provrullar vagnen fram och tillbaka, men är osäker om det känns rätt, killen står som ett ufo och säger att den verkar vara smidig men att det är viktigt att det denna gång kännas rätt för henne...
De beslutar sig för att åka iväg en sväng och fundera, så efter en stund kommer de tillbaka, provrullar igen, plockar isär den osv. Vi förtydligar att vi inte använt vagnen utan att vi bara har erfarenhet av vår nyinköpta 17 kkr-vagn av samma märke, men då av senaste modell. Så av naturliga skäl hänvisar vi till den när vi förklarar funktionerna...

Tjejen verkar dock mer såld på denna än den begagnade för 2 kkr, och säger något om hon trodde den skulle vara mer som vår vagn. Så det blir ingen affär och jag drar en lättnad suck när de åkt.
Man kan ju inte förvänta sig en ny vagn som kostar 17, om man kollar på en begagnad vagn med dryga 10 år på nacken för 2!

Dagen efter kom en lite äldre kvinna och kollade i 5 sek, swischade och slängde in den i sin bil och åkte. Slutet gott, allting gott, eller?!

Tror dock att den förstnämnda kvinnan hörde av sig igen och försökte pruta...

Nej, usch och fy!
 
Frustrator Frustrator skrev:
[bild]
Vad använder man en sådan bjässe till? Man får rejäl skjuts i svarven om man monterar en sådan. Kanske kan börja svarva doriska och joniska kolonner i marmor?

Var inte alls kul att läsa om fullt fungerande elmotorer som slängs. Nu kommer jag att sova dåligt inatt. Jag har problem att slänga gamla rostiga skruvar som har gått av.
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.