Martin_B
Nu är ju skiten som sagt tillbaks igen. Jag kan bara inte fatta hur de inte kan förstå att kategori- samt länslistan i så fall skall hamna HÖGER om annonserna där de inte stör!!!

Bara för att kunna lägga dessa två små listor till vänster om annonserna, så måste ju ALLA annonser flyttas till mitten, och om man drar ner några centimeter så börjar det fullkomligt meningslösa tomutrymmet under länslistan, och fortsätter till sidans nedre slut. Det är ju helt meninglöst att slösa med utrymmet så. Hade de placerat kategori- och länslistan till höger om annonserna, förslagsvis ovanför "Galleriet" så hade det ju blivit perfekt. För då hade det inte tagit någon som helst extra plats!
 
Funktion bra, design inte alls. Men blocket har ju inte lagt ner många kronor senaste 10 åren på att lyfta designen på sidan, men det hindrar inte folk inklusive mig själv att pröjsa 20-100 kronor för att sätta in en annons. Tyvärr är det ju den bästa annonssidan och det är de säkert fullt medvetna om. bara det faktum att de först nu kommer men en vettig funktion för att söka i flera kategorier och städer visar ju på det.
 
Martin_B
Nej funktionen är det ju inget fel på. Det håller jag med om. Men placeringen av den är ju idiotisk.:eek:
Kanske inte så konstigt att de söker nya utvecklare just nu. De befintliga verkar ju inte ha alla skruvar på plats.

"Blocket söker äggstremt duktiga utvecklare

Blocket söker programmerare - är du en av dem? I dag jobbar 25 programmerare på Blocket och vi vill bli ännu fler! Men har du den tekniska kunskap som krävs för att jobba med en sajt som har 43 miljoner sidvisningar om dagen och där trafikmängden överstiger 6 TB per dag?"
 
Martin_B skrev:
Nej funktionen är det ju inget fel på. Det håller jag med om. Men placeringen av den är ju idiotisk.:eek:
Kanske inte så konstigt att de söker nya utvecklare just nu. De befintliga verkar ju inte ha alla skruvar på plats.

"Blocket söker äggstremt duktiga utvecklare

Blocket söker programmerare - är du en av dem? I dag jobbar 25 programmerare på Blocket och vi vill bli ännu fler! Men har du den tekniska kunskap som krävs för att jobba med en sajt som har 43 miljoner sidvisningar om dagen och där trafikmängden överstiger 6 TB per dag?"
De kanske skulle anställa några designers och annat folk inom UX/UI och inte bara utvecklare.....:)
 
noone70 skrev:
Ja att göra sånt i en produktionsmiljö är mindre bra... Någon måste ha klantat sig rejält. Typ råkat göra en deploy i driftmiljön ist för test :)
Det är tyvärr inte första gången för Blocket...
 
Mig veterligen är backend-utvecklarna på Blocket rätt bra på banan. Andra ändan, den som alla användare möts av kan man ju fundera på dock...
 
Martin_B skrev:
Nu är ju skiten som sagt tillbaks igen. Jag kan bara inte fatta hur de inte kan förstå att kategori- samt länslistan i så fall skall hamna HÖGER om annonserna där de inte stör!!!

Bara för att kunna lägga dessa två små listor till vänster om annonserna, så måste ju ALLA annonser flyttas till mitten, och om man drar ner några centimeter så börjar det fullkomligt meningslösa tomutrymmet under länslistan, och fortsätter till sidans nedre slut. Det är ju helt meninglöst att slösa med utrymmet så. Hade de placerat kategori- och länslistan till höger om annonserna, förslagsvis ovanför "Galleriet" så hade det ju blivit perfekt. För då hade det inte tagit någon som helst extra plats!
Att lägga listan till höger om annonserna är helt förkastligt ur användbarhets synspunkt, då får ju alla de som låg upplösning på sin skärm problem för de måste skrolla till höger för att kunna ändra plats och kategori.
 
Martin_B
noone70 skrev:
Att lägga listan till höger om annonserna är helt förkastligt ur användbarhets synspunkt, då får ju alla de som låg upplösning på sin skärm problem för de måste skrolla till höger för att kunna ändra plats och kategori.
Man kan visa blocket på en bredd av 1024 pixlar, vilken ju är en standard. Det kan väl inte vara särskilt många idag som har lägre upplösning än så i bredd?

Tittar man på vad folk har för skärmar idag, så känns det som att det kanske är 5% som fortf. sitter med en skärm som inte klarar en horisontell upplösning på 1024 pixlar. Men jag kan ju ha jävligt fel :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.