Martin_B
Finns inte riktigt något korrekt ställe att posta detta på, men eftersom "misstänkta annonser" finns i denna sektion så kanske det kan passa iallafall.

Såg idag att Blocket.se visade annonser på ett annorlunda sätt. Nu har man placerat kategorier och plats/läge på vänster sida om alla annonser. Och nu är alla annonserna placerade i mitten mellan kategorier och plats, samt det s.k. "Galleriet" till höger.

Skall de verkligen ha det så här i fortsättningen eller har det blivit något fel?

Det ser rent ut sagt för jävligt ut. Det blir så trångt och kluttrigt så man får ju ont i huvudet av att leta annonser.

Det var ju perfekt så som det var innan!
 
Oh nej, ännnu en webbdesigner som inte gått kursen i kognition...
 
Ja det blev en klar försämring!! Bort med skiten!
 
Personligen tycker jag det är en förbättring.Det nya användrargränssnittet är mycket mer intuitivt än det gamla blocket.

Det blir nästan alltid en negativ reaktion när man gör ändringar i användargränssnittet, men efter ett tag så vänjer sig användarna och inser fördelarna.
 
Däremot verkar man ha fått till en vettig funktion för att snabbt söka i en angränsande stad, innan var man ju tvungen att söka antingen Malmö eller Skåne. Annars tycker jag inte det är så jäkla stor skillnad.
 
Personligen tycker jag det är skit eftersom de ändrar stylesheet:en hej vilt så att mina Perlskript för att hitta fynd går sönder :) Allvarligt, de måste ha världens sämsta process kring utvecklingen av layouten i HTML/CSS, alltid massa kaosändringar i det dolda som inte tillför något mer än nya CSS-klasser med kryptiska namn och ändelser.
 
Har de dragit tillbaks ändringen? Kanske inte tänkt att släppas? Nu ser det ut som tidigare för mig? Precis när jag insåg att det nu också verkade inte bara gå att söka i två olika orter, utan även i två olika kategorier.
 
Martin_B
Wow, nu har de ändra tillbaka! Tack gode gud :D :D :D ...antingen blev de nerringda av ilskna kunder, eller blev de något fel? ...eller så kör de bara tester innan de gör skiten permanent :mad:
 
Martin_B
För de som undrar hur det nya blocket såg ut innan de ändrade tillbaka det till normalt (vilket de förhoppningsvis nu gjorde permanent):

nyablocket.jpg
 
jag vill nog tro (och hoppas) att det är en ändring som kommer, sökfunktionen på stad och kategori är just nu ett skämt. För min del får de gärna behålla det nuvarande UI´t (fult men fungerande) men lägga till en "avancerad" sökfunktion
 
kan nog vara något som är på G, kolla under Bostäder så ser det ut så redan nu...
 
Martin_B
Jo, fast de kanske skulle lägga det på höger sida, ovanför "Galleri". Så som det ser ut på bild är det bara dumt. Annonserna hamnar väldigt trångt i mitten. Sätter det de på höger sida ovanför Galleri så blir det precis lika bra som innan, fast med möjligheten till de extra valen.
 
Ändå sämre nu än på bilden från Marrtin_B.
Inga priser syns.
Man får hoppas att de andra annonssiterna som är GRATIS väcker större intresse.
Varför betala 40 kr för en dålig annons när andra kan sätta ut annonsen på samma sätt gratis.
Blocket tillför inget extra värde för de 40 kr.
Synd att Eniro klantade bort Gula Tidningen på nätet. De hade ju 90% av annonsmarknaden på 90-talet. Idag är http://kopochsalj.eniro.se/ inte näst störst efter Blocket.
 
Det lustiga är ju att priser visas på vissa artiklar men inte alla. Går man däremot till en specifik annons (utan pris i listningen) så visas det priser i själva annonsen. Jävla klåpare till att hacka runt på en live-site. Lite Byggahus över det ;-)
 
Ja att göra sånt i en produktionsmiljö är mindre bra... Någon måste ha klantat sig rejält. Typ råkat göra en deploy i driftmiljön ist för test :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.