Uppenbarligen så klipptes början av mitt inlägg bort :D

Jag la ut en kamera i nyskick på blocket för ett par år sen. Jag hade bara använt den under en resa. Mitt pris var 4000, nypris när jag köpte den var 6000

Första samtalet (jag glömde att man aldrig aldrig ska lägga in telefonnumemr på blocket):

"Jag kan köpa den på elgiganten för 3000 kr! Du luras med priset"
"Om du kan köpa den där med så bra pris och garanti tycker jag att du ska köpa den där"
"Nä. Jag bjuder 2000 kr! Bästa priset!"
"Jag skänker hellre bort den till nån jag känner då *klick*"

Appendix Appendix skrev:
Det roliga var att två dagar senare ringer en småbarnsförälder

"Får jag känna på den och provfota hos dig och den är i nyskick så får du 4000."
Efter 15 minuter mycket trevligt samtal på gården utanför mig då han fick provfota lite så fick jag 4000 i handen och båda var nöjda

Tydligen var det många som skulle sälja kameror med spräckta displayer, fallskador, report med mera som just "nyskick"
 
E egeside skrev:
Gå på loppis, det är mitt råd.
Min erfarenhet här i Roslagen är att "loppis" betyder att man har köpt en massa skit på blocket billigt som man sen försöker sälja "med patina" får 10 ggr det man köpt för till turister och sommargäster...
 
  • Gilla
  • Haha
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Helt obegripligt att ni fortsätter att missbruka ordet "skam". TS frågade mycket artigt att om säljaren inte fick sålt sin vara till önskat pris, kunde han sälja den till TS istället. Skam. Nonsens!

Staffan
Det är väl TS som vill försöka få det som att låta som Säljaren är skamlig som inte vill skänka bort saker till TS.

Därmed faller många in på att det är TS som är skamlig och inte säljaren :)
 
  • Gilla
Elektra och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
N nissenhj skrev:
Du är som ett litet barn som skriker dig hes om du inte får som du vill!
Den hjälp du behöver kan en psykolog kanske hjälpa till med (om du gör dig mottaglig). Se till att din dåliga uppfostran förbättras i vuxen ålder.
Nisse lille.
Du argumenterar som en bortskämd femåring.
Ts. har inte skrikit sig hes. Utan det rakt motsatta. Han har ställt en fråga på ett högst civiliserat sätt.

Läs igen, så förstår du säkert:thinking:.

Staffan
 
  • Gilla
ahrmanbup
  • Laddar…
P Plura skrev:
Jag tänkte med denna tråd försöka bli en bättre förhandlare tills nästa gång jag får detta svar (som inte var första gången...)
Så att hantera menar jag för framtiden och kunna rädda "prylar" som kan fortsätta att glädja andra och miljön istället för att hamna på tippen
Det känns som att du inte skall försöka förhandla på det viset. Personligen så skänker jag hellre prylarna till Erikshjälpen än säljer för skambud
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
G Gun L skrev:
Varför ens ta kontakt om du inte vill betala? Urkorkat! Låt annonsören vara och besvära inte andra med tiggeriet. Det är fullkomligt vedervärdigt när folk håller på sådär. Vem har gett dig Rätten att ha saker som andra betalar för, jobba för pengarna själv.
Förstår ej inlägget här. Betala vill han ju men inte den summan. Rätten att ha en begagnad sak? Människor här inne vill hellre slänga sina saker än att ge bort dem eller åtminstone få en liten slant för prylen. Det är ju helt sinnesjukt! Folk är tydligen inte intresserad av prylen du försöker sälja och du är själv uppenbart trött på den då du ej längre vill ha den! Hur kan man vara så korkad då inte vilja sälja den oavsett pris eller skänka till välgörenhet? Som sagt hårlugg och nacksving på dessa personer.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Förstår ej inlägget här. Betala vill han ju men inte den summan. Rätten att ha en begagnad sak? Människor här inne vill hellre slänga sina saker än att ge bort dem eller åtminstone få en liten slant för prylen. Det är ju helt sinnesjukt! Folk är tydligen inte intresserad av prylen du försöker sälja och du är själv uppenbart trött på den då du ej längre vill ha den! Hur kan man vara så korkad då inte vilja sälja den oavsett pris eller skänka till välgörenhet? Som sagt hårlugg och nacksving på dessa personer.
Därför att ett finns ett "lägsta pris" för att slippa en massa krångel!
Återvinningen kommer inte att höra av sig och klaga på något eller låta mig vänta i flera timmar innan varan hämtas.
 
  • Gilla
  • Älska
Lizzardo och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
thomas33 thomas33 skrev:
Därför att ett finns ett "lägsta pris" för att slippa en massa krångel!
Finns det?

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nisse lille.
Du argumenterar som en bortskämd femåring.
Ts. har inte skrikit sig hes. Utan det rakt motsatta. Han har ställt en fråga på ett högst civiliserat sätt.

Läs igen, så förstår du säkert:thinking:.

Staffan
Du som inte har någon läsförståelse!
Du har tydligen inte i heller läst TS alla inlägg
Och tydligen kan du inte läsa vad folk heter
 
Staffans2000
N nissenhj skrev:
Du som inte har någon läsförståelse!
Du har tydligen inte i heller läst TS alla inlägg
Och tydligen kan du inte läsa vad folk heter
Alla TS inlägg har jag kanske inte läst (själv är jag uppe i fyra tusen), men vad har det med Blocketpriserna att göra?

Heter du inte nisse?

Staffan (som egentligen heter något annat)
 
Det är ju faktiskt tack vare strulpellar man hellre ger bort till grannen eller erikshjälp eller till återvinningen. Fort smidigt inget tjafs och framförallt är man av med saker
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Förstår säljaren, storprutare innebär med all säkerhet problem OM de får köpa. Jag som seriös annonsör har dels satt ett pris i annonsen och dels ett eget lägsta pris + säger bestämt nej till alla ”bruschor” oavsett om de prutar eller ej. Bättre att slänga om det inte säljs än att få problem med krångliga typer som TS.
 
  • Gilla
  • Älska
Lajnus och 4 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Därför att ett finns ett "lägsta pris" för att slippa en massa krångel!
Återvinningen kommer inte att höra av sig och klaga på något eller låta mig vänta i flera timmar innan varan hämtas.
Så 500:- för att vänta på någon på utsatt tid är krångligt för dig? ( människor i detta landet har på tok för mycket pengar att röra sig med) Komigen, det är knappast så att du behöver sitta stilla vid köksbordet och vänta att klockan skal slå 12 och han skall dyka upp. Du kan säkert hitta på något vettigt att göra under tiden den dagen. De flesta, 99% skulle jag vilja säga kommer vid utsatt tid och köpet tar Max 5 min.
Vet ej hur det ser ut på eran station t ex men på våran så kan det, om det är helg, vara ganska lång kö för att komma in med bilen till återvinningen. Den tiden det tar för dig dit, kanske sitta en stund i kö så är det väl ändå bättre att köra ner till t ex någon hjälporganisation om du nu inte vill sälja eller orkar med folk. Lovar dig, skulle känna bra mycket bättre för hjärtat ditt och samvetet ;)
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
P Picta skrev:
Det är ju faktiskt tack vare strulpellar man hellre ger bort till grannen eller erikshjälp eller till återvinningen. Fort smidigt inget tjafs och framförallt är man av med saker
Helt rätt och där säger inte jag emot dig eller Staffan heller för den delen men varför slänga en helt fungerande pryl/sak/grej? Helt idiotiskt i min mening. Återvinning är tyvärr också rätt tokigt att kalla det, sakerna blir visserligen återvunna men ej i sin helhet. Utan det blir bränsle, ny dator pryl osv. Osv.
Rent miljö mässigt är det ju helt bedrövligt med tanke på hela kedjan av tillverkning. Dessutom av en helt fungerande pryl som då ska bli en helt ny fungerande pryl men med miljöförstöring!
 
  • Gilla
  • Haha
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
P Plura skrev:
Jag tänkte med denna tråd försöka bli en bättre förhandlare tills nästa gång jag får detta svar (som inte var första gången...)
Så att hantera menar jag för framtiden och kunna rädda "prylar" som kan fortsätta att glädja andra och miljön istället för att hamna på tippen
Köp då sakerna för begärt pris, och skänk bort dem själv, eller sälj dem vidare för 500:-. Då har du ju gjort miljön en tjänst, säljaren får vad denne vill ha. För din del blir det en förlust på 2500:- - 3000:-, men det borde ju inte vara några problem för din del, då du själv begär att andra ska kunna göra det.
 
  • Gilla
  • Älska
Lajnus och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.