R
Insåg att ett 20år gammalt släp kan kosta en hel del. Ska själv köra ved och skräp till tippen. Fann då att Bauhaus har kampanj på Benderup släp som är 2m långa. Fick ge 5995kr och de kändes okej. Kan vara nått för dig som söker ett mindre släp och inte vill spendera en förmögenhet på ett nytt!


http://www.bauhaus.se/easyline-kippi-200.html
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser fint ut, men det är synd att du inte kan köra spån- och gipsskivor som är ca 2500 mm.
 
Bara att öppna luckan bak ;)
 
Då får man bara köpa 90-skivor.
 
  • Gilla
puda
  • Laddar…
Cirs skrev:
Bara att öppna luckan bak ;)
Nej verkligen inte. Det är FRAM den ska öppnas.
 
P
Som ovan säger... det är smalt också 1160mm dvs inte en vanlig gipsskiva går ner...
Men ska man inte det så.. visst....
 
R
Ja den gå att öppna både framåt och bakåt.

Det som också är bra är att luckan baktill har riktiga beslag som låser luckan. Jag lånade svärfars släp där man låser med en slags bygel, den är inte bra kan jag säga och en gång lossnade därmed hela bakdelen!

Det som också är bra om man har dåligt med plats är att de är ihopfällbart upp mot en vägg tex:
https://www.youtube.com/watch?v=IKqNMscrHqo
 
R
det jag nu konstaterat att jag saknar är lastöglor i själva flaket. Nån som vet några som man kan montera i träbotten på detta flak?
 
TheStills skrev:
Som ovan säger... det är smalt också 1160mm dvs inte en vanlig gipsskiva går ner...
Men ska man inte det så.. visst....
Jag föredrar 90-skivor, mycket enklare att hantera när man gör det mesta själv.
 
Roland112 skrev:
det jag nu konstaterat att jag saknar är lastöglor i själva flaket. Nån som vet några som man kan montera i träbotten på detta flak?
Du kommer säker undan med att skruva öglorna direkt i träskivan, men bäst är förstås om du kan fästa i eller runt ramen också.
 
Den öglan är det nog inget fel på, men jag undrar hur biltema tycker att man ska förankra den där öglan för att den praktiska hållfastheten för kombinationen ögla och släp blir 1500kg. I detta fall är det förstås skitsamma, men ändå...
 
Jag skulle personligen även sakna ett stödhjul till vagnen, den dagen man skall koppla av/till vagnen med last så står man där med ryggskott.
 
R
den har stödhjul.
 
R
frav skrev:
Några surrningsfästen
[länk]

Med rejäl bricka på undersidan
[länk]

Borde kunna fungera. Finns hos andra än biltema, om man nu inte vill handla där.
de får de bli!
tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.