Hur i all världen kan man sätta sig i en situation så det inte räcker till att köpa mat för dagen.?

Är de för att Alla andra gör likadant och tar jättelån och hoppas på tur?
 
  • Gilla
Anders.o93 och 2 till
  • Laddar…
Inte många kronor kvar på bolånet.
Kör 20 år gamla bilar.
Kostar på mig att segla med en Cumulus från 79. Ligger ute ca 70 nätter om året.
Var till Kanarieöarna typ 30 år sedan.
Åker skoter och skidor i terrängen när det passar.

Har inga måste ha utgifter, så som grannarna.

Absolut ingen ekonomisk oro, vilket är rätt så sköööönt.

Tar mig två pilsner i kväll, när jag bastar vid sommarstugan djup inne i skogen.
Finns inte en enda gapande skidturist här.

De e klart... Skulle kunna spotta upp 30 000 för en vecka i Trysil.
 
Med allt detta menar jag: Det bli inte att gå ifrån hem, Tesla och hus, om man själv kör en 20 års ekonomisk planering. Eller hur?
 
H Hybro skrev:
Med allt detta menar jag: Det bli inte att gå ifrån hem, Tesla och hus, om man själv kör en 20 års ekonomisk planering. Eller hur?
Fanns det ingen planering alls att i stort sett allt kan bli dyrare?

Tror man att allt blir billigare, lönen blir säkert jätte mycket högre och allt löser sig med stor tur?

Hoppsan.... Hoppas på att Alla landar mjukt.
 
Ja ja, @Hybro , vi fattar. Du är ett privatekonomiskt geni som kör Testa och dessutom gillar att diskutera med dig själv. Alla andra är finansiella katastrofer på två ben.
 
  • Gilla
  • Haha
DonnyLarsson och 25 till
  • Laddar…
Media mindfuckar pöbeln, det mesta stämmer inte, när ska vi lära oss ?
 
  • Gilla
Dannyboy80 och 6 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Inte många kronor kvar på bolånet.
Kör 20 år gamla bilar.
Kostar på mig att segla med en Cumulus från 79. Ligger ute ca 70 nätter om året.
Var till Kanarieöarna typ 30 år sedan.
Åker skoter och skidor i terrängen när det passar.

Har inga måste ha utgifter, så som grannarna.

Absolut ingen ekonomisk oro, vilket är rätt så sköööönt.

Tar mig två pilsner i kväll, när jag bastar vid sommarstugan djup inne i skogen.
Finns inte en enda gapande skidturist här.

De e klart... Skulle kunna spotta upp 30 000 för en vecka i Trysil.
Hur många miljoner på kontot har du ?
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
R
H Hybro skrev:
Inte många kronor kvar på bolånet.
Kör 20 år gamla bilar.
Kostar på mig att segla med en Cumulus från 79. Ligger ute ca 70 nätter om året.
Var till Kanarieöarna typ 30 år sedan.
Åker skoter och skidor i terrängen när det passar.

Har inga måste ha utgifter, så som grannarna.

Absolut ingen ekonomisk oro, vilket är rätt så sköööönt.

Tar mig två pilsner i kväll, när jag bastar vid sommarstugan djup inne i skogen.
Finns inte en enda gapande skidturist här.

De e klart... Skulle kunna spotta upp 30 000 för en vecka i Trysil.
Fan vad oskön du är. Vad i livet har gått snett för att man ska bli sådan? Inte ekonomin verkar det som, men något annat borde det vara.
 
  • Gilla
Hullefar och 7 till
  • Laddar…
wildeside
H Hybro skrev:
Hur i all världen kan man sätta sig i en situation så det inte räcker till att köpa mat för dagen.?

Är de för att Alla andra gör likadant och tar jättelån och hoppas på tur?
Ja du hur kan det hända att folk sätter sig i den situationen.
Mina pensionerade föräldrar bor i ett hus som dom betalt och det gick runt ekonomiskt innan drivmedelskostnaderna, elkostnaden och inflationen sköt i höjden.
Tyvärr så höjdes inte pensionen i samma takt.
Alltså en situation dom hamna i som inte någon jag vet lyckats förutse.
Så ja visst dom skulle inte ha mat för dagen om det inte va så att vi barn hjälper dom ekonomiskt.
Ja jag vet! dom kan sälja huset och flytta till en lägenhet.
Men det vore själva fa*n om man inte kan få bo kvar i sitt hus så länge man vill och hälsan tillåter.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Hullefar och 13 till
  • Laddar…
Det handlar inte om att aktivt sätta sig i sån situation.

Bara rent lull, lull.
Göra som alla andra. Fast man kollar in 7 st och försöker bräcka dem.


Ooooooh, vi behöver en 72" TV.
14 dagar på Ibiza.
Husbil.
Senaste Audin, med 6-hjuls drift.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anders.o93 och 2 till
  • Laddar…
nikasp
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Ja ja, @Hybro , vi fattar. Du är ett privatekonomiskt geni som kör Testa och dessutom gillar att diskutera med dig själv. Alla andra är finansiella katastrofer på två ben.
Du glömde ödmjuk och med självdistans.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Krille4 och 10 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Du glömde ödmjuk och med självdistans.
Vet.

Men hur gör Du? Blir det konken, eller har du nån framtidsplan, nu när det tydligen kärvar till sig?

Inte lätt att vara ödmjuk inför alla när pluskan sinar.
 
H Hybro skrev:
Ooooooh, vi behöver en 72" TV.
14 dagar på Ibiza.
Husbil.
Senaste Audin, med 6-hjuls drift.
Du har för dig själv målat upp en nidbild av dom som har det tufft att klara utgifterna. Men är du verkligen säker på att det är en representativ bild du har? Om det råkar vara så att det är en försumbar andel av de som nu får det svårt som semestrat på Ibiza och köpt senaste Audin - faller hela din glädje över att du klarar dig då?

Jag tycker du ska känna dig stolt över att du varit försiktig med utgifterna och nu har ett bra ekonomiskt läge. Men det är bra att också känna sig lite tacksam. Det är ju kul att tänka sig att det är ens eget goda sinne som har lett till ens framgångar och alla andras misslyckanden är likafullt deras egen förskyllan. Men det är lätt att i de stunderna glömma bort de sjukdomar man inte drabbats av, de olyckor som inte skett, de arma släktingar man inte råkar ha och känt sig nödd att hjälpa och så vidare.
 
  • Gilla
Visan i mitt liv och 16 till
  • Laddar…
R
H Hybro skrev:
Vet.

Men hur gör Du? Blir det konken, eller har du nån framtidsplan, nu när det tydligen kärvar till sig?

Inte lätt att vara ödmjuk inför alla när pluskan sinar.
Jag tillhör de som klarar det här läget rätt bra. Men jag kan fortfarande känna sympati med de som fått det tufft. Alla har inte köpt påhittade 6-hjulsdrivna bilar.
 
  • Gilla
Visan i mitt liv och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.