MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror du kommer få dessa problem här och där över hela ytan över lång tid, där det är målat på detta vis, så vill man skrapa och måla planka för planka kan man ju göra det, men väggen kommer ju se ut som en zebra efter några år.....:)
Jo det förstår jag och jag förstår att det bästa hade varit att bytt brädor. Men ensamstående och inre har all kapacitet så hade jag velat årgärde de jag kan för att inte huset ska kollapsa😁
 
A Anemon86 skrev:
Jo det förstår jag och jag förstår att det bästa hade varit att bytt brädor. Men ensamstående och inre har all kapacitet så hade jag velat årgärde de jag kan för att inte huset ska kollapsa😁
Byta brädor kanske är det enklaste, men dyrare och kanske ett svårare arbete än att skrapa. Jag menar bara att det nog inte blir bra att ta bara de brädor där det är blåsor, eftersom blåsor sannolikt kommer fortsätta att uppstå över hela väggen så länge gamla färgerna är kvar. Om du då målar ett par brädor varje år så kommer tillslut ingenting ha samma färg.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Byta brädor kanske är det enklaste, men dyrare och kanske ett svårare arbete än att skrapa. Jag menar bara att det nog inte blir bra att ta bara de brädor där det är blåsor, eftersom blåsor sannolikt kommer fortsätta att uppstå över hela väggen så länge gamla färgerna är kvar. Om du då målar ett par brädor varje år så kommer tillslut ingenting ha samma färg.
Jaha på så vis. Då är jag med. Tack
 
A Anemon86 skrev:
Jo det förstår jag och jag förstår att det bästa hade varit att bytt brädor. Men ensamstående och inre har all kapacitet så hade jag velat årgärde de jag kan för att inte huset ska kollapsa😁
Man kan låta bli att göra något... huset kommer inte att kollapsa :). Bubblorna brukar minska på vintern och bli uppblåsta igen när det är varmt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.