Vi har ingen bänkdiskmaskin. Precis mitt bakom blandaren är det torrt.

Jaha, då är det väl bara att byta ut då antar jag... Typiskt!
 
Krilleman
Jag tycker fortfarande det låter väldigt suspekt! :x
 
På videon låter det som om du spolar vatten? Är det bara då det läcker? Kan det inte vara dom där X-ringarna, som Krilleman tipsade om tidigare, som är dåliga? Det kan ju vara så att läckaget trycker ut vatten någonstans inne i blandaren och att det sedan letar sig ut längst ner?
 
Om man tittar på dom 10 första sekunderna ser det ut som om det rinner ner vatten från pipen till diskbänken, nästan precis mitt under pipen. Annars är det någon skada där.
 
Precis, det är bara när man spolar vatten den läcker.

Får be min andre hälft titta på detta med xringar, själv har jag tummen mitt i handen!
 
Rinner inget vatten uppifrån, kranen i sig är helt torr.
 
krilleman_215 skrev:
Likställer du "nonamne" á la Jula 99:-, med Gustavsbergs Nordic, Lordi?!
Självklart inte, men allt kan ju hända. IMen nu när jag tittar närmare, ser det inte ut som det läckt mellan pip och blandare?. Det ser lite grönt ut.
 
Är det en spricka? Eller vad är det som går från diskbänken upp mot pipens fäste?
Vad är det för större märke någon mm upp från diskbänken?
All finns vid ca kl åtta om diskmaskinsavstängningen är kl sex.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det gröna är kalkavlagringar, det blir så på nolltid! Men det är inte därifrån det kommer vatten, iaf inte på utsidan.

Det kl 8 är nere på blandaren är som en liten flik i yttermaterialet (vet inte hur jag ska förklara...). Kan det orsaka hela läckan alltså? Ibland kommer det inte vatten runtom som på filmen, ibland lan det komma från bara ena sidan, dvs inte alltid från den sidan där den lilla fliken sitter. Vi upplever också att det läcker mer när vi spolar varmvatten än kallvatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.