Diskmaskin från Cylinda
Spis från ElectroHelios
Fläkt från Fjärås
Kyl/frys från Electrolux
Micro från Whirpool

Tänkte jag skulle prova en av varje ;)
Nä skämt och sido, vi har valt de vitvaror som vi tyckte skulle passa oss bäst, och om det nu är nån som tycker att det ser konstigt ut hemma i VÅRT kök får dom väl tycka det!

Köp Ni det ni gillar bäst!
 
Har enbart bra erfarenheter av Gorenje: spishäll, K/F, ugn och micro. Billigt och bra.

Enda problemet jag ser med att blanda är om finnishen skiljer (olika rostrfria nyanser etc.). Annars tvivlar jag på att ett otränat öga ser någon skillnad.
 
Jag ser inget problem med att blanda märken, har för tillfället:
Spishäll - Siemens
Spishäll Gas - Husqvarna
Grill/Fritös - Husqvarna
Fläkt - Gorenje
Fläkt - Siemens
Micro - Sharp (inbyggnads)
Ugn - Husqvarna
Kyl - Siemens
Frys - Siemens
Detta i blandade årgångar och dessutom lite blandat mellan rostfritt och vitt.

Ingen har iaf sagt något negativt om köket (men vad de säger bakom ryggen på mig vet jag ju inte förstås)

Micron är för övrigt utrustad med grill och varmluftsugn en produkt som i mitt tycke är alldeles för ovanlig speciellt i kombination med inbyggnadsram.

//Unigas
 
Har fört en liknande diskusion med bekanta och jag får nog erkänna att jag är lite skadad på den fronten...

I köket, tvättstugan, stereohyllan, hemmabion mm kör jag samma märken på respektive utrustning och i samma serie om det går. Tycker det ser enhetligt ut på det viset. Själv tänker jag på det men förstår att de flesta inte gör det...

Jag har även exakt likadana strömbrytare och uttag i hela huset. Medan man hos en del ibland kan se tre - fyra helt olika modeller i samma rum. Inte för att jag påpekar det och klankar ner på någon, men jag lägger märke till sådant hur dumt det än låter...

Gör som ni själva tycker blir bäst!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.