Jat vad ska man säga, inte direkt oväntat. Jag tror kan man binda under 50 öre så är det nog bara att slå till på så lång tid som möjligt. Mitt 3-årsavtal går ut nästa höst, fick 2009 fast pris 3 år på 48,90 tror att jag kör rörligt ett tag efter det sedan binder på våren efter på lååång tid om det blir ett bra pris.
 
Under 50öre är nog svårt att få nu, band själv i måndags på 54,25öre i tre år.
 
Kollade du i våras va det va för pris då, eller har du väntat tills nu för att se om det sjunker, flera säger att det är mest fördelaktigt på våren. Jag behöver lite kött på benen mitt avtal går ju ut nästa år.
 
Y
lägsta jag hitta nu var 53,30 under 3år (boo energi. inklusive ångerrätt)
=104,78 inklusive övrigt.

dock hade de inga betyg på sin verksamhet.



Luleåenergi hade bäst betyg men då hamna man på 55,50 (107,53)
 
Redigerat:
Bricco skrev:
Själv har jag bundit för jag är 100% säker på att de strular till det (med flit så klart) och låter ett par kraftverk stå still i vinter.
d^_^b så sannt
 
Y
Via elskling så är Skellefteåkraft på 55,60 för 3år
men kollar man deras sida så är det

3år - 53
5år - 53,8

Och de har rätt bra betyg....
 
Yrrol skrev:
Via elskling så är Skellefteåkraft på 55,60 för 3år
men kollar man deras sida så är det

3år - 53
5år - 53,8

Och de har rätt bra betyg....
Priset beror ju på var du bor, billigare i norrland:@
 
Y
mjahaja.. :(
 
Kollade Aktuellt just nu där säger man att elen kommer att räcka i år? Det var värre för 2 år sedan då räckte den inte kostade 14 kr/Kwh.... vad ska man säga, de har tydligen glömt förra året inte va det billig eller jämna elpriser då eller??
 
Problemen hade vi 2010' jan o feb samt nov o dec.

Förhoppningsvis kommer vi inte uppleva något liknande dom närmaste 100åren.
 
A
Jag band(?) till 49,90 på tre år (längsta som gick då) i oktober (med start november) förra året så jag anser att man kan vara på hugget när som helst om man vill binda.
 
Nimajneb skrev:
Problemen hade vi 2010' jan o feb samt nov o dec.

Förhoppningsvis kommer vi inte uppleva något liknande dom närmaste 100åren.
Med all sannolikhet tyvärr kommer det att upprepas, lika säkert som amen i kyrkan.;)
 
Bor man i norra Sverige så går det just nu via Compricer att binda priset hos Vattenfalli tre år till 41,9 öre/kwh utan fast årsavgift! Bor man i södra Sverige blir motsvarande pris 45 öre/kwh.

Jag har själv jobbat inom elbranschen tidigare och har därigenom hyfsad koll på elpriser. Senast treårsavtalet var nere på samma nivå var mig veterligen 2006 och det var innan elcertifikaten höjde elpriserna med flera öre.

Tror därför det är väldigt bra läge att binda just nu och har även valt att göra så själv för ett par dagar sedan. Kommer dock att fortsätta att bevaka elpriserna under hela min tid för ångerrätt (14 dagar) om det skulle sänkas ytterligare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.