13thMarine har helt rätt analys av Stark o Autodoc. Undvik! Klart lurendrejeri.
 
  • Gilla
Nirre och 1 till
  • Laddar…
Autodoc ska man ju undvika rent generellt ändå tycker jag...........Trodo är betydligt bättre. Man får iallafall det man beställer.
 
Jag har beställt från Autodoc flera gånger och alltid fått det jag har beställt. Skulle de inte ha skickat det jag har beställt så är det bara att skicka tillbaka då man enligt distansavtalslagen har 14 dagars ångerrätt, men än så länge har jag inte behövt göra det.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
H hjulia skrev:
Jag har beställt från Autodoc flera gånger och alltid fått det jag har beställt. Skulle de inte ha skickat det jag har beställt så är det bara att skicka tillbaka då man enligt distansavtalslagen har 14 dagars ångerrätt, men än så länge har jag inte behövt göra det.
Återkom den dagen du är tvungen att skicka tillbaks nåt så inser du nog hur de är...........
 
  • Gilla
Nirre och 1 till
  • Laddar…
Jag har köpt Biltemas tändstift (Brisk) till flertalet bilar och aldrig haft några problem med dem.
 
S Stefan1972 skrev:
Återkom den dagen du är tvungen att skicka tillbaks nåt så inser du nog hur de är...........
Jag hade kontakt med dem så sent som igår angående en order som blev fel och de löste det direkt utan tjafs. Om jag hade tur eller om du har haft otur vet jag inte, men jag är inte orolig över att inte kunna skicka tillbaka saker
 
Jag skickade tillbaka mina Stark-klossar, de försökte först övertyga mig om att de var bättre än de jag beställt eftersom de hade 18mån garanti.
När jag stod på mig (inget bråk) fick jag lov att själv masa mig till ett DHL-inlämningsställe och skicka tillbaka varorna.
 
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
Hur känsliga är Jaguarerna på stift? Kör man Saab är det bara NGK som gäller, även om Bosch, Champion etc brukar dyka upp i tabeller...
Underhållsmässigt på motorsidan är den närmast helt försummad. Jag har alldrig bytt stift på den tidigare.
 
Varför är det bara ngk som gäller om man kör saab?
 
A Andy78 skrev:
Varför är det bara ngk som gäller om man kör saab?
Jag skulle säga att NGK är förstavalet för alla bensinmotorer ... :)
 
  • Gilla
Nirre och 3 till
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Varför är det bara ngk som gäller om man kör saab?
För att det är dokumenterat från tillverkaren av tändkassetter att NGK är det som fungerar bäst. Fast det handlar ju om de stift de testat med såklart...........Detta gäller ju främst de modeller som har kassett från SEM. I övrigt så är det väl hugget som stucket vad man väljer för stift men saab själva har kört med NGK som oem i övriga modeller också länge.
 
  • Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Staffans2000
Nu har jag kollat lite bättre på NGK orginalstiftsprisena. De lägsta jag hittade var:

Rockauto. Med moms: 1261 kr.

Sparkplugsrus. 1309 kr.

Och sist Biltemas Egna, som egentligen är Brisk A-line. 559 kr.
Jag skulle köpt Biltemas. Men expediten hade bara sju stycken. Då frågade jag när det kom in fler. Hon svarade: -"när dessa är sålda"! Jag gjorde ett tappert försök att förklara att ett udda antal av dessa stift nog aldrig blir sålda! Det gick inte hem.
 
  • Gilla
Nirre
  • Laddar…
Thomas59
Gjorde en retur av hjullager köpta på Autodoc. Gick in på hemsidan och meddelade att jag ville returnera dem. Inga problem och att förpackningen var öppnad gjorde ingenting. Fick direkt mail med returadresslapp (pdf) att visa upp på posten. Frakten stod Autodoc för och pengarna trillade in på kontot några dagar senare.

S Stefan1972 skrev:
Återkom den dagen du är tvungen att skicka tillbaks nåt så inser du nog hur de är...........
 
A
Köper mycket till bruksbilen från autodoc har fungerat fint,alla delar har passat bra.
Bra att man kan välja kvalite(pris)köper dock sällan därifrån till "gå bort" bilen:D
Där blir det original eller Lemförder.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nu har jag kollat lite bättre på NGK orginalstiftsprisena. De lägsta jag hittade var:
Rockauto. Med moms: 1261 kr.
995kr får jag det till, men det hänger ju på vilket fraktalternativ du väljer. Jag tog billigaste inkl "Pre-Pay Customs Charges" för att slippa svensa tullens slöhet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.