Hej
Köpte biltemas multiverktyg. Tycker mig följt instruktionerna men verktyget blev lite skadat.
Tyder på aningens dålig kvalitet kanske. Men om man gör som jag i filmsnuttarna verkar det leverera bra ändå.
Mvh
Fredrik









 
  • Gilla
  • Ledsen
Handyman 2.0 och 8 till
  • Laddar…
Verkar missat filmsnutt ett.
 
  • Gilla
Vasseman och 5 till
  • Laddar…
Har en likadan från Biltema och oavsett hur hårt du drar åt så ska inte piggarna gå av, absolut inte. De är ju ett stöd. Skruven pressar ju fast bladen. Reklamera
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Få tillbaks pengarna och köp en riktig.
 
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Piggarna är lika långa som bladet är tjockt.
 
  • Närbild på en oscillerande multi-verktyg med sågblad, liggande på en smutsig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Få tillbaks pengarna och köp en riktig.
Håller med till 100%

Jag har under en period haft en billig variant från K-rauta. Den gör sitt jobb men låter och skakar något fruktansvärt, och dessutom inte speciellt stark. Nu har jag precis bytt till en sladdlös Dewalt och oj vilken skillnad!
 
  • Gilla
Handyman 2.0 och 4 till
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Håller med till 100%

Jag har under en period haft en billig variant från K-rauta. Den gör sitt jobb men låter och skakar något fruktansvärt, och dessutom inte speciellt stark. Nu har jag precis bytt till en sladdlös Dewalt och oj vilken skillnad!
Har tillgång till "orginalet" Fein på jobbet och har en Biltema hemma. Galet vilken skillnad ja.
 
  • Gilla
Ulf Enkvist och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Få tillbaks pengarna och köp en riktig.
Vi köpte en Fein, gjord av guld!
 
  • Gilla
ja_visst och 1 till
  • Laddar…
Villa Spinell Villa Spinell skrev:
Vi köpte en Fein, gjord av guld!
Posta en video så vi som inte har en Fein kan få en liten hum om vad vi missar!

Jag har en billig Jula-maskin "Meec" med sladd, tycker den är rätt bra men javisst jag förstår att det finns bättre.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Handyman 2.0 och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Jag kör Makitas nätdrivna. Stark och relativt oskakig men högljudd som fn och bänglig och bökig vid verktygsbyte/fäste. Den åker fram typ två gånger per stort projekt. Är en fein värt det om man inte jobbar som hantverkare?

Grundregeln för biltema är väl ändå så få rörliga delar som möjligt desto bättre?
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte biltemas raka klinga till min Ryobi som syns på filmen för jag tänkte "hur dålig kan den va?". Riktigt dålig visade sig, helt oanvändbar i jämförelse med de "Multiblade" jag köpt på Amazon.
 
  • Gilla
Stefanstips och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag kör Makitas nätdrivna. Stark och relativt oskakig men högljudd som fn och bänglig och bökig vid verktygsbyte/fäste. Den åker fram typ två gånger per stort projekt. Är en fein värt det om man inte jobbar som hantverkare?

Grundregeln för biltema är väl ändå så få rörliga delar som möjligt desto bättre?
Om en Fein är värt det kan ju bara du svara på. Det jag kan säga är att min nätdrivna Fein 350 nånting avverkar bra, skakar minimalt i handen och har enkelt snabbfäste för bladen. Och detsamma gäller inte för varken den gamla Jula-Mecc jag hade tidigare eller den Bosch 12 V jag köpte senast.
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Snabbfäste är ju ett måste i vilket fall, den sketna skruven är ju rent bedrövligt dålig.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag kör Makitas nätdrivna. Stark och relativt oskakig men högljudd som fn och bänglig och bökig vid verktygsbyte/fäste. Den åker fram typ två gånger per stort projekt. Är en fein värt det om man inte jobbar som hantverkare?

Grundregeln för biltema är väl ändå så få rörliga delar som möjligt desto bättre?
Nä fein är inte värd priset..
Har en med sladd på jobbet (gammal så saknar snabbaste till bladet) har sedan bosch blå... tar helst broscher..
Har även makitas batteri hemma,men oftast ligger jobb,boschen närmare i bilen när det behövs en.. men som andra sagt det är åxå stor skillnad på blad
 
  • Gilla
fredand44 och 1 till
  • Laddar…
Den där får du föra tillbaka!

Jag bytte från Biltemas dito till en Worx (som jag köpte på Hornbach til lnedsatt pris) och det är en sån enorm skillnad!

Enormt stor skillnad på blad också, det lönar sig att lägga den där extra hundralappen på vettiga blad!
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.