wildeside wildeside skrev:
Titta på [länk] bygg som fritidshus för att hålla ned kostnaderna.
Ingen som kan förbjuda dej att flytta in och bo permanent.
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Kolla även med de som säljer baracker till tex skolor, finns jättefina baracker som man kan bygga ihop. 3st 30m2 baracker i botten och sedan 1-2st ovanpå och resten av ”takytan” byggs som terass. Sedan kan du panela om dem för att få ett annat varmare intryck.
 
Billigaste formen av hus med krypgrund och begagnade inventarier, typ kök, badrum och vitvaror från Blocket.
Lev med Gipsväggar och de viktigaste rummen i ordning första åren så kan det garanterat gå vägen.
De som lyckas med saker är de som vill och vågar. (mig själv är ett bra exempel)

Är det en relativt plan tomt utan berg och som bara behöver grävas, dräneras och fyllas med singel så väntar inga större oväntade utgifter.
Ta reda på förutsättningarna för grunden, det styr mycket. Och vad det kostar att ansluta el.
 
  • Gilla
MartinOW och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Min erfarenhet säger att bygga något vettigt av baracker/containrar m.m oftast blir dyrare och sämre än att köpa ett modulhus.
Visst barackerna må vara billiga, men är inte gratis att frakta och lyfta på plats och är dom billiga så finns det en anledning. Dom är bara skit och kostar mycket att få något vettigt av dom.
 
  • Gilla
knutrutger och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker att du kollar in Landsbrovillan, de har många hus mellan 80 - 100 m2. Även många olika fritidshus.
Du kan komma med egna skisser hur du vill ha det, de renritar då.
 
  • Gilla
Tuvis
  • Laddar…
Kolla även lövånger bygg! Hur mycket kan du göra själv?
 
  • Gilla
Robert Danielsson och 1 till
  • Laddar…
En apelsin En apelsin skrev:
Kolla även lövånger bygg! Hur mycket kan du göra själv?
Jag kan inget om bygge. Men Typ städa :)
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
D dibb skrev:
Jag tycker att du kollar in Landsbrovillan, de har många hus mellan 80 - 100 m2. Även många olika fritidshus.
Du kan komma med egna skisser hur du vill ha det, de renritar då.
Jättefina små hus! Men där står inget pris någonstans.. Undras tro vad de kostar...
 
T Tuvis skrev:
Hej!
Jag har kommit över en billig vacker tomt och undrar nu vilket är bästa sättet för mig att bygga. Min budget är 1,5 milj. Går det överhuvudtaget att bygga hus med den budgeten? Hur går jag tillväga ? Jag har bra kontakter i form av hantverkare. Kan inget själv om bygge.
Tomten ligger så vackert och det är för mig en dröm att bo där.
Det ska vara enkelt boende ca 90m2.
Tips tack!!
Det beror på i vilken ände av landet. I Stockholmstrakten är det nog svårt, men här i Skaraborg skulle jag kunna bygga ett litet lösvirkeshus för under 1,5 utan större problem.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Hej, vi bygger vart hus just nu. Anslutning till kommunalt vatten och avlopp - 166 t.kr, grävarbete, grus tillkommer....Jag startade ämne om hur det går med mitt hus, där finns priserna (inte reklam).
 
  • Gilla
Tuvis
  • Laddar…
Exostor Exostor skrev:
Det beror på i vilken ände av landet. I Stockholmstrakten är det nog svårt, men här i Skaraborg skulle jag kunna bygga ett litet lösvirkeshus för under 1,5 utan större problem.
Det är i Skåne :)
 
O olleg07 skrev:
Hej, vi bygger vart hus just nu. Anslutning till kommunalt vatten och avlopp - 166 t.kr, grävarbete, grus tillkommer....Jag startade ämne om hur det går med mitt hus, där finns priserna (inte reklam).
Oh vad bra!! Var o hur hittar jag? Är ny här...
 
Två stycken attefallshus, byggda tillsammans, borde ligga inom ramen.
 
  • Gilla
Tuvis
  • Laddar…
Norra Skåne eller vart i landet mer exakt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.