har köpt ett gammalt hus där alla fönster behövs att bytas. Så tänkte höra med er om någon vet någon om har billiga fönster med bra kvalite? eftersom det är många att byta vill jag gärna att det ska bli så billigt som møjligt :) ska gärna vara fönster med handtag.

Och när man ska köpa dörrar, vad är det vktigaste man ska tänka på? gäller nu ytterdörrar.

tacksam før svar!
 
Jag har en bra kontakt som kan imoprtera PVC-fönster med eller utan montering,
du kan ju PM'a mig om detta skulle vara intressant?
 
Är det ett gammalt hus så rekommenderar jag någon av de svenska leverantörerna de har oftast en serie med fönster som har ett äldre utseende, och bra u-värden.
Förstör inte ännu ett vackert gammalt hus med pvc! :)

Mvh fremax
 
  • Gilla
ivarssonivar och 1 till
  • Laddar…
Att välja fønster kommer nog ta ett tag att bestemma sig som allt annat här i huset, då jag oftast har beslut ångest och vill att allt ska vara perfekt. men tack før svaren.

det kommer att vara lite lantlig stil med nyare, men fønster med "krokar" är något jag aldrig kommer ha igen :p
 
Redigerat:
Hur gammalt är huset? Snackar vi 30-40-tal så är de gamla fönstren ofta byggda av högkvalitativt kärnvirke, och dessa fönster kan renoveras så att de håller längre än nya fönster. De kan också förses med energiglaskassetter så att de får lika bra isoleringsförmåga som nya fönster. Här finns lite mer info från en firma som renoverar fönster.

Fönstren är en viktig del av husets karaktär och man bör vara försiktig med att byta fönstermodell. Det gör att hela huset kan se konstigt ut. Man får räkna med att renovering av fönster kostar lika mycket som nya.
 
byggnadsåret är 1925. Har vart ett gammalt banvakthus men 62 køpte en familj den och byggde det større. vet dock inte när dom bytte fønster sist men antar jag att det var ett bra tag sedan..

Skal høra med dom, viktigast før mig är att täta igen dom helt och ha handtag istället før krokar.
 
Lägg upp en bild på fönstren så kan nog forumet avgöra om det är bytt eller renoverat.
 
skulle kunna ta kort men en av hundarna här hemma bestämde sig før att tugga sønder min telefon :/ så i väntan på ny så har jag dessvärre ingen kamera jag kan fota med
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.