är det någon som har koll på om Rusta's kabiner är dom mest prisvärda fortfarande.
Har kollat runt lite men det känns som att de flesta kostar en smärre förmögenhet utan att ge något egentligt mervärde
 
En sak att tänka på är att det är skillnad på duschkabiner och duschkabiner, ett exempel är glas kontra plast. En duschkabin med riktigt glas istf plast känns betydligt mer gedigen t.ex.
 
Jag köpte Rustas "Deluxe", verkar ok än så länge, men den stora nackdelen (som jag inte hade en tanke på innan) är att "golvet" är i ett stycke, så man kan inta ta bort fronten. Detta försvårar justering av fötter, koll på avloppsslangen hamnar rätt och framför allt rengöring av golvbrunn. Man måste ju dra ut o luta hela kabinen, tungt o besvärligt.
Nästa kabin har som prio 1 : löstagbar front!!!!!!
 
Väcker tråden till liv - hur känner ni om rustas kabin nu 2,5 år senare?
 
vill också veta om rustas kabin eller tips på ett annat!
 
Monterade upp en rustakabin för tre månader sedan men nu har den åkt ut.

Inte lika drastiskt som det låter då badrummet skall göras om p.g.a. renovering.

Dock så var inte kabinen någon höjdare om jag ska vara ärlig. Blandaren, en engrepps utan termostat gör det stökigt att hitta rätt temperatur på vattnet när man ska duscha. En annan mindre bra detalj är att det var ett jäkla stök att få flexslagen som går från bottenventilen till avloppet att passa bra då fronten på karet inte är löstagbar och glipan mot golvet inte ger mer plats än åt lillfingret. Det krävdes en stor portion tålamod och någon som hjälper till att lyfta kabinen samtligt som man fick trixa i slagen i silen för golvbrunnen.

Efteråt så såg det ut som man var självmordsbenägen då handlederna skrapat emot den hyfsat obekväma kanten på glasfiberkarets underdel med fina röda streck som resultat.

Om jag skulle vara i samma sits igen att jag behövde en ny kabin så skulle jag satsa på en med löstagbar front på karet och ett blandarfäste som gör att man kan byta blandare om man skulle känna för det.
 
Tummen upp för Rustas duschdörrar & duschkabiner mkt för pengarna! Själv har jag duschdörrar från INR ala 5000:- supergediget allt i robust aluminium samt starka magnetlister.mm satte dock in farsans råkopia av INR som han köpt från Rusta ala 1000:- tänkte först jäkla snålgubbe varför köpa skit...men vart riktigt imponerad ser exakt likadan ut samt ganska gedigen, gavlar i aluminium dock var handtagen i plast istället samt antagligen lite sämre höjningsmekanism...vägde ett par kilo mindre än våra men för 1000:- = kööööp!
 
T
Marre666 skrev:
Tummen upp för Rustas duschdörrar & duschkabiner mkt för pengarna! Själv har jag duschdörrar från INR ala 5000:- supergediget allt i robust aluminium samt starka magnetlister.mm satte dock in farsans råkopia av INR som han köpt från Rusta ala 1000:- tänkte först jäkla snålgubbe varför köpa skit...men vart riktigt imponerad ser exakt likadan ut samt ganska gedigen, gavlar i aluminium dock var handtagen i plast istället samt antagligen lite sämre höjningsmekanism...vägde ett par kilo mindre än våra men för 1000:- = kööööp!
Kan bara hålla med, även Rustas billigaste duschkabiner har riktigt bra kvalitet i förhållande till pris.
 
vad skulle ni rekommendera duschkabin eller nischdusch ? vår badrum är 123 cm bred, underbrunnen är ganska långt från hörnet nästan mitt i badrummet ca 105 från vägen. kanske man får mer plats att duscha barnen om man väljer nischdusch? men dem är för dyra:confused:
 
Ett tips är att kolla blocket för folk köper ofta utan att ha tänkt igenom och sen åker det ut på blocket för halva priset...nischdusch & duschväggar är att föredra på alla sätt. Dock så är en kabin billigare samt medför mkt mindre jobb runtomkring!
 
Rustas duschkabiner höll tydligen bra kvalitet, min ifrån 2011 funkar fortfarande fint, bytt något hjul men i övrigt som ny.

MEN, listerna i silikon är numera mer eller mindre bruna. Då har vi ändå väldigt snällt vatten nästan helt utan kalk.

Någon som har hittat nya silikonlister som passar? Gärna för ett "rustapris". Då alla lister som sitter på dörrarna, både dem med magnet och de som tätar i bakkant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.