Har själv en 8hp märkesslunga(nyare) och en 13hp(nyare) med 220-elstart. Perfekt när den andra hälften ska ut och köra bort lite snö. Har provat bl a MTD men upplever deras slungor en aningen "epiga" då veven till utkastaren föll i bitar och själva chassit är väldigt tunnt så hela slungan "skjuvar" när man kör i djup snö...upplever att det är lite som att köpa en billig eller en dyr skruvdragare.
Nu bor ju jag i norr så det kan ju rasa ner en del. Sen så är det ju som tidigare talare skrivit inget problem att köpa reservdelar till en 20år gammal märkesslunga. Tror det är svårt att få tag på delar till en 3år gammal meec....
/
M
 
magnus07 skrev:
Tack så jättemycket för svaren!
Skönt att se att det finns personer som vågat satsa på dessa lågprisprodukter på ett forum.

Jag har ännu inte bestämt mig för hur det blir även om det nu lutar lite åt Julas minsting.

Men, hur är det med reservdelar till dessa? Den där brytpinnen t.ex., vart kan man hitta nya såna?
Jula säljer brytpinnar, och de till partner t.ex. passar även på husqvarna och kostar ca 1/3 hos jula jämfört med husqvarnafackhandlaren.

Det är tråkigt tycker jag med folk som säger att det inte går att få tag på reservdelar till vissa maskiner, åsså har dom inte ens försökt. De gånger jag varit på både jula och biltema och försökt få tag på reservdelar till gamla maskiner har det gått bra. Men min philips lcd-tv som pajade mindre än 5 år gammal fanns inga reservdelar kvar till, de hade utgått helt ur philips sortiment. Nie mehr philips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.