Oregelbundet lagda stenplattor i olika nyanser av grått och blått bildar en gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenlagd uppfart med oregelbundna stenplattor framför hus, gräs och hustak i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Det blir riktigt snyggt!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Vi hade ju dansk sjösten där det nu ligger skiffer.

Sjöstenen vänder vi på och lägger vid uteplatsen på baksidan istället!

Nyinstallerad skifferslinga bredvid huset, verktyg och barnleksaker synliga, naturscen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Smart!
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
stefancrs stefancrs skrev:
Vi hade ju dansk sjösten där det nu ligger skiffer.

Sjöstenen vänder vi på och lägger vid uteplatsen på baksidan istället!
Brukar inte "baksidan" på sådana plattor vara i lite "grov" i ytan? Kanske dina plattor har en slät och fin yta. De plattor som jag har hemma har iallafall en grov och inte speciellt likvärdig yta (mellan olika plattor). Inte något som jag skulle vilja ha "uppåt", gäller mina plattor.....
 
R roli skrev:
Brukar inte "baksidan" på sådana plattor vara i lite "grov" i ytan? Kanske dina plattor har en slät och fin yta. De plattor som jag har hemma har iallafall en grov och inte speciellt likvärdig yta (mellan olika plattor). Inte något som jag skulle vilja ha "uppåt", gäller mina plattor.....
Tycker man ser rätt bra på bilden hur grov den är. Det ser mest ut som att de har lite patina och tycker det funkar fint i sammanhanget. Får väl se hur länge de håller :)
 
stefancrs stefancrs skrev:
Tycker man ser rätt bra på bilden hur grov den är. Det ser mest ut som att de har lite patina och tycker det funkar fint i sammanhanget. Får väl se hur länge de håller :)
Såg nu att bilden var "klickbar" så man fick större upplösning. Dina plattor är lite grova på baksidan men ser iallafall bra mycket bättre ut än baksidan mina plattor...
 
Jepp, de är lite ruffa, men inte så att det känns konstigt att gå barfota eller så. Finns betydligt "ruffare" faktisk marksten att köpa.
 
Mer staket på plats. Mest sjösten uppochner på plats.

Delvis installerat staket på gräsmatta med sjösten och trädgårdsparti i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyupplagd stenbeläggning på en bakgård med staket i bakgrunden och en klippt häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Fasadbelysning på plats
Nyinstallerad fasadbelysning lyser upp en vit yttervägg på ett hus vid skymning, med omgivande natur och räcke i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fasadbelysning monterad på ett hus under skymningen som skapar en varm glöd på den profilerade plåtfasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvåvåningshus med tänd fasadbelysning under skymning, med terrass och balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 13 till
  • Laddar…
Som ni säkert förstår så har det inte hänt så mycket på sistone. Vi är så att säga i slutförandefasen, till slut, och har nog allt redo för att söka slutbesked men en lista på saker som kvarstår för entreprenören att slutföra. Byggarna har åkt på långsemester igen och vi vet inte när de är tillbaka, entreprenören blev upprörd över att vi håller inne på 10% till slutförande och verkar stressad över det ekonomiska.

Vi ska träffas nästa torsdag tillsammans med vår KA (som varit en klippa genom hela projektet) och gå genom vad som är kvar och hur vi får till ett slutförande.
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Helt rätt att hålla inne med en del pengar tills den sista pricken över i är på plats!
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Helt rätt att hålla inne med en del pengar tills den sista pricken över i är på plats!
Absolut, i det här fallet så var vi väl möjligtvis oense om hur mycket av projektbudgeten som är lämpligt att hålla inne med (vi tycker ca 10%, byggaren strax under 2%) och oklart hur stor ekonomisk kris entreprenören är i. Vi vill ju att projekt slutförs så det är lite komplext. Får se vad vi kommer fram till nästa vecka.
 
Åsa Lund
Annars be entreprenören värdera vad det som kvarstår att göra är värt. Så dubblar du det beloppet och håller inne
 
Får man fråga om budget på det här projektet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.