En bild till
 
  • SV400052_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till
 
  • SV400053.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Våran bastu....
 
  • SV400055.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
....
 
  • SV400056.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BII, Jättefint hus. Du har inga bilder på hallen utanför rummen. (Den långa)
Så man kan se hur dom ser ut. Vi är i byggartankar och just nu lutar det år ett Ägir. Känns lite trist att beställa ett hus man inte sett mycket av. Dom har ju inget Ägir som visningshus.  :cool:
 
Hej ! Vi har byggt om lite där. Vi tog lite från det största sovrummet och gjorde en liten toa med dusch. Men hallen ser ut så här.
Bii
 
  • SV400078.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Toan
 
  • SV400080.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det "stora sovrummet", nu lite mindre.
 
  • SV400085.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det andra sovrummet 16,1 kvm
 
  • SV400086_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej ! Jätte fint hus ni har !!
Vi tänkte bygga ett ägir hus i oktober nästa år. Kan ni lägg aupp en bild på planlösningen på hur ni löst det med extra dusch etc.

Tacksam för svar ;-)
 
Jag är oxå nyfiken på er planlösning och hur ni löst det hela med älvsbyhus. Vad jag förstått får man ju lösa alla ändringar praktiskt taget i efterhand. Vi skulle vilja göra enligt skissen bifogad o välja bort köket helt. Istället ha ett exklusivare kök med en köksö som vi har i huset nu o stortrivs med. Vi vill ha matrum i stora rummet o stora rum i stora sovrummet vid passagen. Men frågan är om man kan fimpa/flytta på elementet under fönstret i tvättstugan och ha vasken där istället. På d sättet får man plats med dörr in till klk där vasken finns ursprungligen. Någon som har kunskaper eller åsikter om detta?? Vi ska bestämma oss ganska snart men det sura är ju torpargrunden som känns risky o att leveranstiden är så lååååång. Inflytt blir våren -09, ganska avlägset...
 
  • ägirtvå.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hej malinwi

himla snyggt med planlösningen får jag fråga vad ni får betala extra för att göra om det så mycket invändigt??
 
Jag tror att iden med dörr i tvätt in till klk får fimpas. Det blir för krångligt. Annars hade vi tänkt välja bort kök o sätta upp ett annat istället, klk kan inte kosta SÅ mkt att bygga på plats, två element istället för ett i stora sovrummet som vi hade tänkt dela av, riva väggen på plats till stora sovrummet som blir allrum - några tusen. Rör/avlopp till dusch i lilla wc:t när grunden görs. Ja, jag kan inte säga någon riktig summa men jättepengar blir d väl inte.... Vi väljer oxå bort golv o lägger in själva den kostnaden är golv+100 kr kvm för mattgubbe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.