MatildaSofia skrev:
Annars tycker jag det räcker i uthus o garage om betongen får en blank yta, genom slipning. Då är inte färg nödvändigt.
Nja, lite färg skadar inte sa han som tänker tillbringa större delen av dagarna där :D

Det kommer att bli en "verkstad" för att renovera våra gamla bilar och motorcyklar...
 
Kanske mörkröd, slipad så blankt det går med så lite ballast som möjligt? Det kan bli snyggt!
Fast mannen kanske vill ha ännu färggladare? ::)
 
Vad tror Ni om tavlor i betong? Målade alltså, med "vattenfärgen". Jag ska testa, har beställt hem alla färger nu. ;)
 
MatildaSofia skrev:
Jag ska testa, har beställt hem alla färger nu.  ;)
:surprised: Trots det vet du inte vad färgen heter. :-/ ???
 
;) Nej tyvärr inte. Jag bad någon beställa "dom där färgerna" åt mig.... ;D
 
Matilda, nu står det 7000 st plattor på granntomten, platt läggning börjar måndag, mörkgrå, med inslag av ca 10 % vardera betongfärgade och röda, 30x30 cm.

Så nu blir det betong...
Hur gör man betongkrukor modell större??

8) 8)
 
Skulle jag bli riktigt glad skulle du sagt, platsgjuten markbetong! ;)
 
MatildaSofia skrev:
Skulle jag bli riktigt glad skulle du sagt, platsgjuten markbetong!  ;)
Enligt känd markstensleverantör så spricker alltid gjuten betong som har större sammanhållen yta än 2,5 x 2,5 m, alltså även om den armeras, detta skulle, enligt dem, bero på tjälläget och gälla i princip hela Sverige.

Enda sättet att undvika detta är att förbereda ytan som ska ha den platsgjutna betongen, på samma sätt som om man skulle gjuta en husgrund, stämmer det och gör man i allmännhet sådana förberedelser, blir det inte isf. väldigt kostsamt??

Eller är detta bara nys? ;)

MVH//Christina.
 
Hej Christina!
Till Er trädgård eller bara allmänt intresserad?
Platsgjuten markbetong är väl inte det billigaste i första läget, men i längden tror jag det vinner med råge. Har inte hört talas om att det spricker. Detta skulle "Themostwantedman" här på forumet svara på..om han var inne nån gång. Han kan markbetong utantill. Jag frågar och lämnar korrekt svar mån/tis istället för att ge mig på en gissning. Men såklart "markstensleverantörer" inte vill rösta för platsgjutet...

;)
 
Bara allmänt intresserad, du ville ju ha inlägg här i din tråd så jag tänkte dra mitt strå till stacken ;D ;), speciellt efter att jag hörde detta med sprickbildningar så tänkte jag passa på att få det verifierat eller avfört från sas. säker källa, dvs. du :)

MVH//Christina.
 
:surprised: :-[ Nej..jag e inget proffs. Men jag känner folk som är.
Och jag blir mer o mer intresserad.
Håller på med några projekt privat, hoppas kunna berätta om dem snart! :D

Försöker dessutom mygla mig in på en Betongkurs i sommar, hoppas jag lyckas... ;)

Christina, alltid lika kul att få läsa dina inlägg!
Såg att Du hade tvillingar?! Respekt! ;)
 
Äsch då Matilda, du verkar ju kunna massor om betong :D, var inte så blygsam ;)

Och ja.... jag har tvillingar, två underbara småflickor :-*

MVH//Christina.
 
byggimpert skrev:
Äsch då Matilda, du verkar ju kunna massor om betong :D, var inte så blygsam ;)
:-/ Det är inte lätt att ha ödmjukhet som sin främsta egenskap..
Christina, vill Du höra om ett av de två betongprojekten i ett PM!? ::) :surprised: :D

;)
 
MatildaSofia skrev:
:-/ Det är inte lätt att ha ödmjukhet som sin främsta egenskap..


Christina, vill Du höra om ett av de två betongprojekten i ett PM!?
Näe.... jag förstår att det måste tära :'( ;) ;D


Visst........ jag vill jättegärna höra om ditt projekt :) :)

MVH :D//Christina.
 
Nu har det hemliga meddelandet skickats... 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.