AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ångrar starkt vi valde betong i badrummet. Tvål, tandkräm osv suger in även med ytbehandling. Man måste ta bort det direkt om det inte ska bli märken vilket man inte gör normalt i vardagen.

Kommer nog byta ut mot sten
Tack, har nu läst igenom hela tråden eftersom gick i samma tankar. nu så här med din 6-åriga erfarenhet så kör vi på något annat.
 
Jag hade också kört på annat om jag vet allt idag men priset var avgörande då så det hade nog blivit en i trä och så uppskattar jag betongen mer än en laminerad spånskiva.
Betong skivan kostade runt 4000kr stenskivan jag ville ha kostade då 24000kr.
Med betong får man ändå något som motsvarar den dyra även om man får ta hand om den på ett mer varsamt sätt. Lägg pengarna på en stenskivan om man har råd. Annars sparar man tills man har råd med den och då kan man köra betong under tiden.
 
R robut skrev:
Tack, har nu läst igenom hela tråden eftersom gick i samma tankar. nu så här med din 6-åriga erfarenhet så kör vi på något annat.
Tvättställ med blandare i badrum, handdukar och vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
robut
  • Laddar…
R robut skrev:
Det ser ju iförsig inte så illa ut med fläckarna. och betong är ju snyggt! :)
Tror du kan få skydd mot dom där fläckarna om du först våtslipar med 120 papper, sen 400, sen 1000 och till sist 2000. Då blir det tätt. Därefter lägger du på lack med topper, typ nåt sånt här:
[länk]
Exakt det vi gjort :D Fast nu är det väl ett år sedan vi bättre på det
 
  • Gilla
robut
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ångrar starkt vi valde betong i badrummet. Tvål, tandkräm osv suger in även med ytbehandling. Man måste ta bort det direkt om det inte ska bli märken vilket man inte gör normalt i vardagen.

Kommer nog byta ut mot sten
Torka bort måste man alltid göra ändå. Det finns ju ingen lyxrenovering som är något värd om man samtidigt låter tandkräms- och tvålfläckar sitta kvar efter användning. Det ser snaskigt ut oavsett vilket material man har på skivan.
 
-RB- -RB- skrev:
Torka bort måste man alltid göra ändå. Det finns ju ingen lyxrenovering som är något värd om man samtidigt låter tandkräms- och tvålfläckar sitta kvar efter användning. Det ser snaskigt ut oavsett vilket material man har på skivan.
Jo fast med andra materialval så går de bort efter man gör det. På betong blir det märken.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo fast med andra materialval så går de bort efter man gör det. På betong blir det märken.
Nja, med en tonårsdotter hemma så har jag fått lära mig den hårda vägen att ögonbrynsfärg inte går bort från det nya fina handfatet i gjutmarmor :thinking:. Däremot är väl riktigt porslin motståndskraftigt mot det mesta, tror jag...
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.