Hantverkaren var här idag och påbörjade ”rättning av felet”. Kommer imorgon för att olja en andra gång. Detta är katastrof och ser inte hur han löser detta på något annat sätt än att slipa om golvet. Undrar hur han kommer se på det? :/

där fick vi för att vi ville ha något gjort snabbt och hantverkarmässigt utfört…
 
  • Ojämnt oljat parkettgolv med tydliga fläckar och ojämnheter nära ett fönster och en radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hantverkaren va här idag igen. Efter samtal medger han att det inte är bra utfört och ska slipa och olja om, så vi håller tummarna nu att det blir bra…fortsättning följer
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Jag hade inte betalat en krona innan jag var nöjd med jobbet, efter dialog med hantverkaren
 
H Hammarfall skrev:
g hade inte betalat en krona innan jag var nöjd med jobbet, efter dialog med hantverkaren
precis våran approach!
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Uppdatering för jag behöver kräka av mig lite.

Hantverkaren kom för att slipa om som tidigare nämnt. när han tar kanterna så går maskinen sönder, får komma dagen efter. Dagen efter sliper han färdigt och oljar allt utom en kvadratmeter då oljan tog slut och han fick åka och köpa mer. Åker 5 mil enkel väg istället för att fråga och jag kunde säga till honom att det fanns i byn vi bor i.

Oljade klart och kom nu efter drygt 20 Tim torktid, inte torrt så får komma tillbaka imorgon.
Hur är det ens möjligt när torktid ska vara 4-7 Tim?!

Det känns som vi är fast i någon dröm utan slut. Varenda gång är det någonting som drar ut på tiden som gör att det inte går att slutföra. Vi får skjuta på allt annat pga detta. Vi ville bli klara och innan jul och lejde ut arbetet för att få det snabbt gjort och så vi snabbt kunde fortsätta med det vi behärskar.

imorgon är dagen D och blir det problem vet jag inte vad jag gör. 2 veckor för slipning och oljning av golv istället för 2 dagar!

Förstår att sakerna som händer är utanför hantverkarens påverkan men vafan! ville uppdatera tråden till slut och är så jävla irriterad att jag hade behov av att kräka av mig

fortsättning följer…
 
Vet inte om jag kan hjälpa på något sätt, men......
Håller ju på med bilar hemma, och mitt trägolv börjar bli slitet efter 30 år...
Hursom hade jag en oljekylare uppe i huset, skulle flytta den till köksbordet för fotgrafering varpå den kräktes ur en lång stril med skitig motorolja vartefter jag bar den, snyggt..
3 meter lång svart oljerand rakt ner i trägolvet, och det räckte inte med att torka upp oljan förståss.
Jaja, jag torkade och led, i 1,5 år, sen hade den svarta oljeranden försvunnit. Blekts? Dragit längre in i träet och försvunnit? Krypt uppåt och slitits bort? Borta var den iaf.
Så katastrof nu kan bli bra sen......

Lycka till och hoppas ni får fint till jul :)
/W
 
  • Haha
Mathiasheder och 1 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Vet inte om jag kan hjälpa på något sätt, men......
Håller ju på med bilar hemma, och mitt trägolv börjar bli slitet efter 30 år...
Hursom hade jag en oljekylare uppe i huset, skulle flytta den till köksbordet för fotgrafering varpå den kräktes ur en lång stril med skitig motorolja vartefter jag bar den, snyggt..
3 meter lång svart oljerand rakt ner i trägolvet, och det räckte inte med att torka upp oljan förståss.
Jaja, jag torkade och led, i 1,5 år, sen hade den svarta oljeranden försvunnit. Blekts? Dragit längre in i träet och försvunnit? Krypt uppåt och slitits bort? Borta var den iaf.
Så katastrof nu kan bli bra sen......

Lycka till och hoppas ni får fint till jul :)
hehe tack för anekdoten! Det kommer nog bli bra tillslut!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.