Ta bilder ner i brunnen, lägg upp här. Kan mycket väl gå att bedöma med rimlig säkerhet huruvida manschetten finns.

En sak jag reagerar på i bes. mannens skrivning, är detta om gips. När badrummet utfördes så var det tillåtet med kartongklädd gips. Och det var det absolut vanligaste utförandet. Att då ta upp bristerna med denna metod i samma stycke som där man tar upp faktiska brister i utförandet tycker jag är anmärkningsvärt.
 
Egentligen inget avdrag alls tycker jag. Ni vet ju redan om hur badrummen ser ut när ni la budet på huset.
Säljaren har ju gjort en besiktning som visar att det är en risk i badrummen och det får ni ju väga in i budet ni la.
Fanns det inga andra som budade? Jag som säljare hade inte gått med på avdrag för något ni visste när ni la budet.

Sen om det framkommer annat när ni själva gör en besiktning, det tycker jag ni isf kan begära avdrag för.

Eller gjorde säljaren besiktningen efter ert bud?
 
Redigerat:
Kostnad för badrumsombyggnad är ju lite svår att uttala sig om, men 80k per styck är nog i underkant.

MEN när du räknar prisavdrag så bör man ta hänsyn till åldersavdrag. Dvs. säljaren säljer nu ett 10 år gammalt badrum, efter din ombyggnad har du ett helt nytt badrum, värt mer. Titta på försäkringsbolagens tabeller för åldersavdrag, det är en rimlig metod för att bestämma avdraget.
 
@ dthompa, vet inte var du fick det ifrån, vi la bud FÖRE vi fick reda på att det ev. finns brister i badrummen.


@ hempularen, korrekt detta skall vi ha i åtanke men oavsett är det ju upp till oss att ge förslag och det är upp till säljaren att acceptera eller ej :)

OK är kanske 100k styck mer rimligt? självklart vet jag att det är en svår fråga att svara på.

tack för supporten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.