Hemmakatten
Bra. Kom att tänka på att ni skrev att avloppet var bytt. Man borde kanske kolla att hela avloppet och hur långt ut till kommunens anslutningspunkt det är bytt. Det var en annan tråd här där köparen fått besked om att avloppet var bytt, men det visade sig i efterhand (efter köpet) att bara vissa delar inomhus i vissa rum var bytta. Men Densia har kanske med sig en kamera för att kolla sådana saker.
 
finns de inga företag i skåne som gör en riktig jordabalksundersökning?
jag provar söka på det o många konsulter o byggingengörer slänger sig med termen men läser man vidare är det bara frågan om en överlåtelsebesiktning. och för att fullfölja min undersökningsplikt är jag plötsligt tvungen att uppsöka massa annat fackfolk för o fullfölja den...

är sådär sugen på att betala densia för att köra från sthlm ner med de verkar som dom e dom enda som gör en ordentlig undersökning?

ska köpa en liten avstyckad gård med tillhörande byggnader på fastigheten o ser gärna att allt blir översett samt att viktiga punkter blir synade utan att blanda in 3, 4,-5 olika företag i besiktingen.

tacksam för svar här.
 
Akahigi
Ronnyh skrev:
Om priset är en faktor så vet jag att åtminstone Länsförsäkringar har "gratis" besiktning mot att man tecknar husföraäkringen hos dem, någon annan får gärna fylla i om kvaliteten samt huruvida det är bra eller inte.
Den besiktningen är inte mycket värd. De kollar golvbrunnar, under kyl frys och tvättmaskin. Tror det kan vara Nomor som gör dem i vissa län.
 
Akahigi skrev:
Den besiktningen är inte mycket värd. De kollar golvbrunnar, under kyl frys och tvättmaskin. Tror det kan vara Nomor som gör dem i vissa län.
Jag tror att anledningen till att försäkringsbolagen är "snälla" att bjuda på en besiktning, är för att då har dom dokumenterat alla brister och har bättre möjlighet till att minska på skadeersättningen.

Om man inte åtgärdar tipsen/felen så sitter man i en dålig sits vid en skada.
 
Akahigi
Peter2400 skrev:
Jag tror att anledningen till att försäkringsbolagen är "snälla" att bjuda på en besiktning, är för att då har dom dokumenterat alla brister och har bättre möjlighet till att minska på skadeersättningen.

Om man inte åtgärdar tipsen/felen så sitter man i en dålig sits vid en skada.
Nej, får du anmärkning på besiktningen höjer de istället självrisken till ett basbelopp eller så, för en skada i anslutning till detta, och det talar de om så att du kan fixa det. Så det är inget lur så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.