-RB- -RB- skrev:
Vi har en Bertazzoni PRO905IMFEDXE och den fungerar till belåtenhet. Är det något speciellt du undrar över?
Hej.

Är ni fortfarande nöjda med spisen?

Vi funderar på att köpa en liknande, Har ni den som är 90cm med 2 ugnar?

/Anders.
 
H Helmersson skrev:
Hej.

Är ni fortfarande nöjda med spisen?

Vi funderar på att köpa en liknande, Har ni den som är 90cm med 2 ugnar?

/Anders.
Ja, det är vi. Det stämmer att det är den som är 90cm med två ugnar. Den lilla ugnen har vi dock bara använt använt ett fåtal gånger. Induktionshällen är väldigt bra och jag gillar att det är rejäla vred och inte några touchknappar.
 
Det låter ju bra. Ni har väll haft den några år nu?
Jag har försökt hitta info om storleken invändigt på ugnarna men det finns ingen stans. Vi är nämligen oroliga att den stora ugnen är för liten och funderar eventuellt på att ta modellen med en stor ugn istället samtidigt som vi gärna skulle ha två ugnar. Du skulle inte vilja mäta innermåttet på respektive ugn framförallt bredden det hade hjälpt oss med vårat val. Det är nämligen väldigt dåligt med butiker som har dom hemma så man kan titta på dom.
 
Kom på en fråga till. Jag blir inte klok på vad som ingår av galler och plåtar verkar stå olika lite beroende på var man kollar. Det kanske inte är samma som när ni köpte eran men vad ingick då?
 
H Helmersson skrev:
Jag blir inte klok på vad som ingår av galler och plåtar verkar stå olika lite beroende på var man kollar.
Enligt nedan länk är stora ugnen 69 liter och lilla 38 liter. Kring 70 liter är vanligt för inbyggnadsugnar för 60 skåp, Bertazzonis är 76 liter. Bertazzonis spisar och inbyggnadsugnar lär använda samma plåtar och galler. Gissar att den aktuella spisen har ett något lägre utrymme än inbyggnadsugnarna, men bottenytan borde vara densamma.

Vad som ingår är enligt https://se.bertazzoni.com/products/.../90-cm-induction-top-electric-double-oven-3-2
2 st långpannor (1 för varje ugn) och 3 st galler. Gissar att det är deras låga långpannor, 2 näthyllor + grillgaller vilket ställs i den stora långpannan. Glidskenor, grillspett och köttermometer nämns också.

Var i samma sits som ni när jag skulle köpa en ny inbyggnadsugn. Bertazzonis visningsanläggning hade inte den modellen jag var intresserad av och kunde inte heller svara på funktionalitetsfrågor. Manualerna lämnar ganska mycket att önska.

Har pga supportärenden haft 3 olika modeller hemma och för de har Bertazzonis sajt stämt angående inkluderade prylar.

Klart trevligt att åter ha vred för basfunktionalitet!
 
Kul att höra att induktionshällen funkar bra. Vi funderar också på en sådan spis. Jag har funderat på var man förvarar plåtarna när man inte använder dem?

I vårt nuvarande kök har vi byggt in en låda under ugnen. Och man kan inte förvara oanvända plåtar i ugnen medan man använder den.

På min mammas spis finns ett fack för plåtar inbyggt i spisen.
 
Om jag förstått det rätt så är där ett förvaringsutrymme bakom luckan längst ner under ugnarna.
@-RB- kanske kan bekräfta detta?
 
arneri68 arneri68 skrev:
Enligt nedan länk är stora ugnen 69 liter och lilla 38 liter. Kring 70 liter är vanligt för inbyggnadsugnar för 60 skåp, Bertazzonis är 76 liter. Bertazzonis spisar och inbyggnadsugnar lär använda samma plåtar och galler. Gissar att den aktuella spisen har ett något lägre utrymme än inbyggnadsugnarna, men bottenytan borde vara densamma.!
Volymen på ugnarna har jag kunnat hitta. Det jag gärna skulle få svar på är innermåttet på bredden så man vet att formar och sånt man har säkert går in.
 
H Helmersson skrev:
Volymen på ugnarna har jag kunnat hitta. Det jag gärna skulle få svar på är innermåttet på bredden så man vet att formar och sånt man har säkert går in.
41 cm mellan gallerstegarna och 39 cm från gallrets stopp till framkant.
 
  • Gilla
Helmersson
  • Laddar…
H Helmersson skrev:
Om jag förstått det rätt så är där ett förvaringsutrymme bakom luckan längst ner under ugnarna.
@-RB- kanske kan bekräfta detta?
Ja, det stämmer.
Ugnslucka öppen med bakplåtar och en grytvante på en utdragbar ugnshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Stora ugnen
Gallrets bredd 44 cm,
Gallrets djup 36 cm.
Ugnens höjd 34 cm.

Lilla ugnen
Gallrets bredd 24 cm
Gallrets djup 36 cm
Ugnens höjd 34 cm
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Stora ugnen
Gallrets bredd 44 cm,
Gallrets djup 36 cm.
Ugnens höjd 34 cm.

Lilla ugnen
Gallrets bredd 24 cm
Gallrets djup 36 cm
Ugnens höjd 34 cm
Måttband inuti en öppen ugn för att visa ugnens inre dimensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Hoppas att måtten kommer till hjälp.
 
-RB- -RB- skrev:
Hoppas att måtten kommer till hjälp.
Absolut, tusen tack!
 
Säger också tusen tack! Det där var en helt perfekt förvaring under spisen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.