fgo fgo skrev:
Jag kollar på det ikväll om det är ok?
Testa i datorn också ifall det blir någon skillnad.
Absolut
 
Detta går faktiskt att få till i SketchUp också, där kan man markera ut sin position i Google Maps och sedan justera tid och datum för att se skuggorna.

Använde jag när jag skissade hus för att avgöra kvällssol med mera.
 
  • Gilla
Yuna 1979
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Detta går faktiskt att få till i SketchUp också, där kan man markera ut sin position i Google Maps och sedan justera tid och datum för att se skuggorna.

Använde jag när jag skissade hus för att avgöra kvällssol med mera.
Jaså? Drt är mest att jag inte alls är bekant med Sketchup och andra program, därav jag sökte hjälp. Men det bilden fgo har gjort är precis vad jag är ute efter.
 
fgo fgo skrev:
Jag kollar på det ikväll om det är ok?
Testa i datorn också ifall det blir någon skillnad.
Hej igen.

Jag fick uoo filen på en annan telefon precis! Den är grym, jag är är väldigt tacksam :)
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Då får vi se det som ett tips ifall någon annan hittar tråden senare ☺️
 
  • Gilla
ErikssonSara
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Kör filen i vlc eller nåt sånt.
Mediaplayer har svårt att öppna filen verkar det som. (dropbox [länk] {3D}_test.avi?dl=0)
Säg till om du vill ha den i bättre kvalitet.
Fungerade utmärkt att kolla på direkt i webbläsaren. Kör mac och Safari.

Vilket program gör du det där i? Jäkligt snyggt!

Vi funderar på att anlägga pool samt attefallshus och funderar då mycket på hur eventuell attefallshus placering kommer skugga poolen från Maj till Augusti.
 
  • Gilla
Roland29
  • Laddar…
Finns en app som heter sun seeker som man kan köpa för en 50lapp. Där ser man genom kameran vart solen befinner sig vid olika tider.. kanske kan fungera som komplement till beräkningar
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Detta går faktiskt att få till i SketchUp också, där kan man markera ut sin position i Google Maps och sedan justera tid och datum för att se skuggorna.

Använde jag när jag skissade hus för att avgöra kvällssol med mera.
Japp, helt korrekt!

Gjorde samma sak för en nyproducerad lgh, fördelen med Sketchup är att Google än gång i tiden "ägde" det och då var det helt gratis vilket gjorde att det fick en otrolig spridning och därmed finns det det otroligt mkt youtube-filmer att tillgå samt många "connections" till Google Earth och andra "tyngre" programvaror etc.
Idag är det Trimble som äger Sketchup och tar betalt för det, men det finns en gratis verison som heter Make som är väldigt bra och dessutom kan man ladda ner Sketchup 8 som var den sista versionen innan Google sålde och den funkar bra för det mesta.
 
Semiproffset Thiger skrev:
Fungerade utmärkt att kolla på direkt i webbläsaren. Kör mac och Safari.

Vilket program gör du det där i? Jäkligt snyggt!

Vi funderar på att anlägga pool samt attefallshus och funderar då mycket på hur eventuell attefallshus placering kommer skugga poolen från Maj till Augusti.
Det är Autodesk revit som jag kör det i. Det går att köra betydligt snyggare renderingar men hade inte riktigt tid att fixa det igår.

Jag kan säkert hjälpa dig med om du skissar upp hur det kommer se ut och hur väderstreck och sånt ligger. Rita på ett papper och ta en bild så ordnat jag det.
 
  • Gilla
Semiproffset
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Finns en app som heter sun seeker som man kan köpa för en 50lapp. Där ser man genom kameran vart solen befinner sig vid olika tider.. kanske kan fungera som komplement till beräkningar
Hur får man in det(appen) i kameran?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.