engs skrev:
Det finns distanser som följer med för att få den nedanför skenan, fast det är ju anpassat för deras PAX-system så inte säkert det blir rätt med en annan garderob.
Vi har en liten hylla högt upp på våra, som ljuslisten i sin tur är monterad under, så behövde inte dessa distanser.

Här syns den med distanserna.
[länk]
Men vart satte du transformatorn? Om man sätter listen för högt så räcker ju inte sladden ut genom baksidan och sedan ner till sockeln?
 
engs
e3henri skrev:
Men vart satte du transformatorn? Om man sätter listen för högt så räcker ju inte sladden ut genom baksidan och sedan ner till sockeln?
Transformatorerna ligger upp på garderoben, har en decimeter eller så till taket så de får plats, har fyra ljuslister. Sen en skarvsladd från ett vägguttag upp dit också. La allt i en plastlåda för att samla ihop det.

Borrade genom hyllplanet precis vid ljuslisten och "taket" på garderoben så kabeln ligger på ovansidan av hyllplanet och inte syns (om man är kortare än 2,20 eller så...). Fäste lågspänningskabeln med värmepistolslim så den inte fastnar i nåt man kastar upp där.
Borrhålen la jag igen med latex (vita garderober).
 
Redigerat:
engs skrev:
Transformatorerna ligger upp på garderoben, har en decimeter eller så till taket så de får plats, har fyra ljuslister. Sen en skarvsladd från ett vägguttag upp dit också. La allt i en plastlåda för att samla ihop det.

Borrade genom hyllplanet precis vid ljuslisten och "taket" på garderoben så kabeln ligger på ovansidan av hyllplanet och inte syns (om man är kortare än 2,20 eller så...). Fäste lågspänningskabeln med värmepistolslim så den inte fastnar i nåt man kastar upp där.
Borrhålen la jag igen med latex (vita garderober).
Aha jag har 1cm ovanför garderoberna (236 garderober med 237 tak) så det går ju tyvärr inte. Är inte jättesugen på att ha massa fula transformatorer och 230V kabel inne i själva garderoben så funderar på att förlänga lågspänningskabeln och göra upp nåt hål i baksidan av sockeln så jag kan lägga allt där under.
Borde väl funka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.