Jag har själv ingen fast anslutning utan använder endast mobiltelefon och mobilt bredband.

Mitt mobila bredband har fungerat över förväntan under den tiden jag haft det (Ca 2år). Har aldrig varit några större störningar och brukar ligga på 5-6Mbit här hemma. Vilket fungerar ypperligt till vanligt surfande och nerladdning av musik.
 
Boxer kör i nuläget ADSL, förmodar att de med tiden kommer att erbjuda tjänster via fiber. Via TV-antenn kommer däremot aldrig
 
alfista skrev:
Boxer kör i nuläget ADSL, förmodar att de med tiden kommer att erbjuda tjänster via fiber. Via TV-antenn kommer däremot aldrig
Stämmer.
Det var jag som var för ivrig. Läste det som att det gick att få bredband via TV antennen.
 
Hej
Jag sitter i samma sits själv, har dock alldeles för långt till stationen för att få mycket mer än mini-ADSL om jag ansluter mig.

Mitt förstaval skulle varit Telenors Combox (Ericsson W25) 3G router med fast nummer. Tyvärr har de slutat med den (Ericsson gör inte w25 längre).

Mitt andra val är därför ice.net som hade nått paket med router och de har ju bra täckning överallt om jag gissar rätt. nån form av iptelefoni på det paketet kanske funkar. Kanske är på gränsen dock, jag vet inte vad ip-telefoni har för hastighetskrav. Finns det inte nån därute som kan bringa ljus i frågan?

Tele2 och 3 har även de erbjudanden med router till mobilt bredband.

/
Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.